۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۵۲۵۴۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

جلوه‌های رحمت الهی را باید در ابتلائات و سختی‌ها مشاهده کرد

جلوه‌های رحمت الهی را باید در ابتلائات و سختی‌ها مشاهده کرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جلوه‌های رحمت الهی را باید در ابتلائات و سختی‌ها مشاهده کرد، گفت: پروردگار مؤمنان را با ابتلائات امتحان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر که به‌صورت مجازی در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: انسان باید به اعمال و رفتار خودش فکر کند.

وی با بیان اینکه انسان باید در جستجوی منشأ ابتلائات و دشواری‌های عالم دنیا باشد، ادامه داد: انسان این منشأ را باید در وجود خود جستجو کند، قرآن کریم می‌فرماید منشأ سختی و مشکلات عالم دنیا گناه، ظلم و اعمال خود انسان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به حدیثی از امام علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: این سختی‌ها و دشواری‌ها برای انسان ستمگر تأدیب است تا شاید موجب بیداری او شود، همچنین برای مؤمنان امتحان و آزمون بوده تا مشخص شود تا چه میزان در مسیر الهی باقی می‌مانند؛ برای اولیای الهی نیز این ابتلائات ارزش و دریافت مقام محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: گناه انسان وقتی به‌جایی می‌رسد که دیگر نمی‌تواند آن را جبران کند خداوند متعال او را گرفتار حزن و اندوه زیاد می‌کند تا خدا گناهانش را جبران کند؛ همچنین می‌فرمایند هیچ‌کسی نزد خداوند محبوب‌تر از بنده مؤمن نیست.

وی افزود: اگر مؤمن بر مشکلات صبر کند و از مسیر الهی خارج نشود خداوند ایشان را در زمره صدیقان قرار می‌دهد؛ انسان در عالم دنیا با مشکلات و دشواری‌های زیادی روبرو می‌شود و خداوند در برابر این مشکلات وعده امنیت نداده اما وعده داده مؤمن را از دشواری‌های روز قیامت در امان نگاه ‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه خداوند متعال در ابتلائات و دشواری‌ها به صابران مؤمن اجر و پاداش عطا می‌کند، ابراز کرد: خداوند بنده‌اش را به‌اندازه جایگاهی که نزد پروردگار دارد به بلا مبتلا می‌کند؛ انسان باید در برابر سختی‌ها صابر باشد. خداوند می‌فرماید: بنده‌ای به بهشت نمی‌رود مگر اینکه در عالم دنیا به‌سختی و ناراحتی مبتلا شده باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند متعال سراسر رحمت و مغفرت است، خاطرنشان کرد: انسان اگر در عالم دنیا حتی یک عمل نیکو انجام داده باشد از رحمت الهی محروم نمی‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات