۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۴۷۰
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

رمضان، ماه بیرون آمدن از باتلاق نفس و افتادن در دریای رحمت الهی است

رمضان، ماه بیرون آمدن از باتلاق نفس و افتادن در دریای رحمت الهی است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه رمضان، ماه انس گرفتن با انبیا و اولیای الهی است، گفت: رمضان، ماه بیرون آمدن از باتلاق نفس و افتادن در دریای رحمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از این دعای شریف از خداوند متعال درخواست می‌کنند، بارالها؛ اجلال حرمت این ماه را به ما الهام کن، ماه رمضان جلوه رحمت و مغفرت الهی است.

وی بابیان اینکه رمضان، ماه انس گرفتن با انبیا و اولیای الهی است، ادامه داد: رمضان ماه بیرون آمدن از باتلاق نفس و افتادن در دریای رحمت الهی است؛ انسان باید در این ماه اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کند تا بتواند حق این ماه باعظمت را تضییع نکند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند به انسان چشم، گوش، زبان و اعضا و جوارح داده تا انسان به‌وسیله آن‌ها بندگی خداوند را بجای آورد، اظهار داشت: انسان اگر با این جوارح هیچ ذخیره‌ای برای آخرت خود تأمین نکند استفاده نکردن از نعمت‌های الهی محسوب شده و این درجه ضعیفی از کفران نعمت است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: بنابراین انسان حق ندارد نعمات الهی را با گناه آلوده کند و یا آن‌ها را راکد نگاه دارد بلکه باید از این سرمایه عظیم برای بندگی خدا بهره ببرد.

وی درباره اهمیت لقمه، گفت: اسلام مسلمانان را از خوردن لقمه حرام و شبهه‌ناک نهی کرده است و به آثار وضعی آن نیز اشاراتی دارد که ازجمله آن عدم استجابت دعا است؛ گاهی یک‌لقمه‌ حرام باعث می‌شود که انسان چهل روز از توفیقات الهی محروم شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه لقمه حرام انسان را از خوبی‌ها محروم می‌کند، گفت: انسان اگر در چارچوب احکام الهی از مواهب خدادادی دنیا استفاده کند و خود را به حرام آلوده نکند می‌تواند به مقامات بالای انسانی دست یابد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یکی از لقمه‌های حرام را خوردن مال یتیم برشمرد و اظهار داشت: کسانی که مال یتیم را می‌خورند درواقع شکم خود را از آتش دوزخ پر می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه انسان با همین اعضا و جوارح باید برای خدا کار کند، عنوان کرد: انسان همه افعالش باید برای کسب رضای الهی باشد تا بتواند با آن اعمال آخرتی آباد داشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات