۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۵۲۴۲۳
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

شب قدر، شب احیا و زنده شدن است

شب قدر، شب احیا و زنده شدن است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باطن شب قدر حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: شب قدر، شب احیا و زنده شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به‌صورت مجازی در هیات رزمندگان غرب تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عمر انسان ها در گذشته بسیار طولانی‌تر از مردمان آخر الزمان بوده و آنان فرصت بیشتری برای کسب حسنات داشتند.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از مردم در آخر الزمان عمر خودشان را در حسرت و غفلت سپری می کنند، ادامه داد: بسیاری از بزرگان چون علامه طباطبایی در طول سال نمی خوابیدند تا بتوانند لیله القدر را درک کنند این در حالی است که بیداری بسیاری از انسان ها در غفلت می گذرد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با تاکید بر اینکه لیله القدر شب بیداری کشیدن نیست بلکه شب بیدار شدن و زنده شدن است، عنوان کرد: سعادتمند کسی است که حتی در حالت خواب زیرک و هوشیار باشد و هیچ امری او را از خداوند غافل نکند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی انسان ها اهل نماز شب و روزه گرفتن هستند اما از این عبادات تنها بیداری و گرسنگی آن را درک می کنند بنابراین پرکاری نتیجه رسیدن به مقصد نیست.

وی با بیان اینکه شب قدر معادل با 80 سال عمر است، عنوان کرد: امت پیامبراکرم(ص) با وجود داشتن عمر کوتاه اما شبی به عنوان شب قدر دارند که می توانند به اندازه هزار ماه فضائل در آن شب کسب کنند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان لطف و برکت است، عنوان کرد: انسان در شب قدر می تواند عمر باخته خود را جبران کند و با توبه نصوح به قرب الهی نائل شود؛ درب رحمت ویژه الهی در این شب به روی همه انسان ها گشوده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان نباید در امر توبه امروز و فردا کند، اظهار داشت: انسان اگر خودش را به لطف و کرم الهی بسپارد و از خداوند متعال درخواست بخشش داشته باشد می تواند شب قدر را درک کند؛ در شب قدر باید سعی کنیم استغفار در قلبمان جاری شود تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باطن شب قدر حضرت فاطمه زهرا(س) است هر کسی سلوکش زهرایی باشد می تواند این شب عظیم را درک کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات