۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۴۴۲
مدیر مدرسه علمیه امام حسین مطرح کرد؛

قرآن کریم بهترین مونس دنیوی و اخروی انسان

قرآن کریم بهترین مونس دنیوی و اخروی انسان
حجت الاسلام دهقان قرآن کریم را شایسته ترین مونس انسان دانست و گفت: انس با قرآن کریم نشانه ایمان و نور مومن در قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، امروز در جلسه شرح دعای 42 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در فرازی از این دعا از خداوند می‌خواهیم قرآن کریم را مونس ما در شب تاریک قرار دهد.

وی قرآن کریم را بهترین دوست برای انسان خواند و ادامه داد: قرآن کریم همان دوستی است که اگر کسی آن را همدم خود سازد هرگز به خطا مبتلا نمی‌شود؛ در این فراز مراد از تاریکی می‌تواند سیاهی و ظلمت گناه باشد که دل انسان را تیر و تار می‌کند یا ممکن است به اتفاقات دنیا اشاره داشته باشد.

حجت الاسلام دهقان با استناد به روایتی از امام سجاد(ع)، ابراز کرد: در کافی روایتی از امام سجاد(ع) نقل‌شده که می‌فرمایند: لَوْ مَاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی، اگر همه مردم از مشرق تا مغرب بمیرند تا زمانی که قرآن با من باشد، از تنهائى نمی‌ترسم، یا در روایتی از امام علی(ع) نقل‌شده حضرت فرمودند: موقع ترس و اضطراب قرآن را روی قلب خود بگذارید تا آرامش بگیرید.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تأکید کرد: عمل به قرآن یعنی ورود به دژ قرآن و کسی که وارد این حصن و حصار شود سراسر آرامش و امنیت می‌شود ولو آنکه گرفتار بیماری، فقر و سختی باشد.

وی ادامه داد: یکی از موقف‌هایی که انسان نیاز به مبرم به قرآن دارد هنگام احتضار و در قبر است؛ بعضاً سیره برخی از بزرگان و عرفا بدین نحو بوده که برای خود قبری تهیه می‌کردند و بالای آن می‌نشستند و قرآن می‌خواندند.

حجت الاسلام دهقان در ادامه عنوان کرد: اگر انسان کمی تأمل کند می‌فهمد یا مرگ بسیار باارزش و صحیح است متأسفانه دنیای ماشینی و مادی امروز آن‌چنان افراد را سرگرم و گرفتار خودکرده که سبب شده برخی انسان‌ها کاملاً از مرگ غافل شوند و اموات خود را شاید هفته‌ای یک‌شب جمعه یاد کنند که آن‌هم بعضاً فراموش می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: افرادی که امروز به فکر خودشان نیستند انسان چگونه می‌تواند توقع داشته باشد که بعد از مرگ به فکر او باشند و برایش قرآن تلاوت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم نور است و عمل به آیات آن موجب نورانی شدن اعضا و جوارح و قلوب مؤمنان می‌شود این انوار در روز قیامت هویدا شده و موجب آرامش صاحبش می‌شود؛ ازآنجایی‌که روز قیامت تبلی السرائر است  لذا دیگر از ما سؤال نمی‌کنند شما آیا اهل قرآن بوده‌ای یا خیر؟ بلکه آثار و انوار قرآن صاحبانش را از دیگران متمایز می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات