۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۹۱۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان هرگز نباید از رحمت پروردگار ناامید شود

انسان هرگز نباید از رحمت پروردگار ناامید شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن واقعی هرگز مغلوب وسوسه ابلیس نمی شود، گفت: شیعه واقعی محبوب الهی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، سحرگاه امروز در مراسم لیالی قدر که در حسینیه همدانی ها برگزار شد، گفت: پروردگار به شدت اهل بیت(ع) را دوست دارد برای همین است که شیعیان محبوب الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه شفاعت اهل بیت(ع) آتش عذاب الهی را خاموش می کند، ادامه داد: اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند و انسان هرگز نباید از رحمت پروردگار ناامید شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره مقام مصلین، ابراز کرد: کسانی که حقیقت نماز را درک کردند در مقام مصلین قرار می گیرند، این افراد در عبادت و نماز خواندن از مقربان الهی هستند؛ مصلین از خوبان عالم به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مصلین در هر حالی که باشند ارتباط خالصانه خودشان را با خداوند متعال حفظ می کنند و به طاعت الهی مشغول می شوند.

وی با بیان اینکه خداوند ستارالعیوب است، ابراز کرد: خداوند متعال حتی اجازه نمی دهد ملائکه آسمان گناه بنده اش را ببیند البته کسانی که قیامت را باور دارند خطا نمی کنند و اگر هم خطایی از آنان سر بزند به سرعت توبه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر کسی در واپسین نفسات عمرش توبه کند خداوند متعال توبه او را می پذیرد؛ خداوند هر لحظه در انتظار بازگشت بنده اش است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مومن از عذاب الهی وحشت دارد، اظهار داشت: عذاب الهی رها است و انسان باید خودش را در امنیت قرار دهد تا ایمن بماند، مؤمن واقعی هرگز در برابر وسوسه های شیطانی مغلوب نمی شود که گرفتار عذاب شود.

وی با بیان اینکه بنندگان کامل امانت دار هستند، عنوان کرد: آنان پیمان شکن نبوده و اهل شهادت حق هستند و هرچه را که از اعمال صالح انجام می دهند تا قیامت حفظ می کنند./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
تحلیل سیاسی روشمند می‌تواند به ارتقاء آگاهی، بینش و بصیرت جامعه کمک شایانی کند.
0
0