۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۷۳۶۸
حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان:

هدایت بالاترین عنایت و لطف الهی به انسان است

هدایت بالاترین عنایت و لطف الهی به انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدایت بالاترین عنایت و لطف الهی به انسان است، گفت: انسان باید بالاترین هدایت را از خداوند درخواست کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: یکی از درخواست های حضرت زهرا(س) در پیشگاه خداوند، هدایت بود.

وی افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(س) غرق در هدایت بود اما چرا ایشان درخواست هدایت می کند؟ هدایت به گفته حکمای الهی مقول به تشکیک است و شدت و ضعف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تصور تعداد فرشتگان خلق شده برای انسان غیر ممکن است، اظهار داشت: تعدادی از فرشتگان تا ابد به پیامبراکرم(ص) درود و‌ رحمت می فرستدند و این بیانگر ظرفیت و عمق وجودی حضرت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بالاترین و شدیدترین هدایت را از خداوند درخواست کردند چون ظرفیت این دریافت را داشتند، ابراز کرد: انسان هر لحظه باید طالب هدایت بیشتر از خداوند باشد.

وی با بیان اینکه خیر خداوند بر همه موجودات عالم هستی دائمی است، عنوان کرد: انسان هر میزان از خداوند هدایت بخواهد حضرت حق به همان مقدار به او عطا می کند زیرا ظرف وجودی انسان هرگز از هدایت پر نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان تا زمانی که زنده است می‌تواند از خداوند متعال هدایت درخواست کند، ظرفیت وجودی انسان بسیار است و نباید به هدایت اندک قانع باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پروردگار عاشق و دلباخته انسان است، گفت: انسان اگر بداند در درون این عشق چه موج ها و واقعیاتی وجود دارد در جا جان می دهد.

وی افزود: کسانی که از دنیا و لذائذ آن دل ببرند و تنها به خداوند توجه داشته باشند به طور قطع وارد کانون عشق الهی خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب کهف جوانمردانی بودند که به واسطه ایمانی که به پروردگار داشتند هدایت و مومن شدند و خداوند می فرماید: من به آنان هدایت اضافه عطا کردم؛ زمانی که حضرت زهرا(س) از خداوند طلب هدایت می کنند منظور اوج هدایت است./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات