۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۳۵۴
امام جمعه بوشهر:

خانه‌های مردم حسینیه‌ای برای اعتلای نام امام حسین شده است

خانه‌های مردم حسینیه‌ای برای اعتلای نام امام حسین شده است
بوشهر - آیت الله صفایی بوشهری گفت: اکنون و به خاطر شرایط جامعه، خانه های مردم ایران به حسینیه‌ای برای اعتلای نام حضرت امام حسین (ع) تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در گفت‌وگویی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: ماه محرم فرصت مهمی برای ترویج اندیشه‌های ناب حسینی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مجالس حسینی تعطیل نمی‌شود و اکنون با توجه به شرایط جامعه به شکل دیگری در حال برگزاری است، افزود: در شرایط کنونی هر دلداده اباعبدالله الحسین (ع) یک رسانه عاشورایی برای اعتلای مکتب امام حسین (ع) است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در عرصه گسترش و اعتلای نام و راه اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد: قبلاً مراسم حسینی در مراکز خاص برگزار می‌شد ولی الان با هدایت‌های مقام معظم رهبری، اکثر خانه‌ها حسینیه‌ای برای اعتلای نام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا همان مدرسه اسلام ناب محمدی (ص) است، ادامه داد: قیام حضرت امام حسین (ع) ترسیم کننده راه روشن و سعادت برای انسان‌ها و سراسر درس و ادراک است که باید همگان از آن الگو بگیرند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به دلداگی مردم ایران به امام حسین و اهل بیت (ع) تصریح کرد: مردم مسلمان ایران قلبشان به رنگ حسین (ع) است و چشمشان به محبت‌های حضرت ثارالله (ع) است.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت در بین مردم ایران اسلامی هیچگاه فراموش نمی‌شود ادامه داد: معرفت افزایی و دشمن شناسی و عمل به واجبات دینی و دستورات الهی و قرآنی پیام مجالس اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خطاب به جامعه جهانی است./1399/د102/ب1

ارسال نظرات