۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۶۱۵۰۳
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

امر به معروف و نهی از منکر راه و روش انبیای الهی است

امر به معروف و نهی از منکر راه و روش انبیای الهی است
اصفهان - حجت الاسلام ابن علی به نقش امر به معروف و نهی از منكر در سلامت اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منكر راه و روش انبيای الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس ابن علی پیش از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری ستاد که با موضوع «بی تفاوت نباشیم» برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فرایض مهم الهی که در جامعه مغفول مانده امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه و روش انبیای الهی است و هیچ پیامبری مبعوث نشده مگر اینکه امت خودش را امر به معروف و نه از منکر کرده است.

حجت الاسلام ابن علی در ادامه به ماموریت ستاد در پاسداری از سه رکن انسجام داخلی، جلوگیری از نفوذ بیگانگان و قدرت بخشی به امام جامعه اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جامعه ولایتمدار را دارای سه رکن اعلام کرده است.

به گفته وی انسجام و پیوستگی داخلی بین آحاد امت در فکر و اندیشه و عمل و رفتار و به تعبیر دیگر هم جبهه بودن در مقابل دشمن رکن نخست یک جامعه ولایتمدار است.

حجت الاسلام ابن علی ادامه داد: عدم پیوستگی با بیگانگان، جلوگیری از نفوذ و رسوخ فکری که سبب بروز خطا و اشتباه در دستگاه محاسباتی مسؤولان جامعه اسلامی می‌شود و انسجام داخلی را خدشه دار می‌کند به عنوان رکن دوم جامعه ولایتمدار اعلام شده است.

وی افزود: قدرت بخشیدن و حفظ محوریت امام جامعه که سبب رشد استعداد‌ها است و همچنین اقامه معروف‌ها و ازاله منکرات فردی و اجتماعی رکن سوم یک جامعه ولایت مدار است.

به گفته وی مأموریت مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقامه و پاسداری از این سه رکن جامعه ولایتمدار است تا دلها، اندیشه‌ها و رفتار‌ها به هم نزدیکتر شده و آماده دریافت فیوضات مادی و معنوی ولایت، ولی الهی باشند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این ستاد در ماه محرم و هفته بزرگداست فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، گفت: برنامه ستاد از ابتدای محرم با کلید واژه «بی تفاوت نباشیم» با همکاری مردمی آغاز شده است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات