۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۶۱۵۰۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد تأکید کرد؛

مشکلات معیشتی، بزرگترین مانع برای هجرت بلندمدت طلاب

مشکلات معیشتی، بزرگترین مانع برای هجرت بلندمدت طلاب
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به نقش طلاب در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: زیرساخت های لازم برای هجرت طلاب فراهم نیست.

حجت الاسلام رحیمی معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اهمیت و ضرورت  هجرت طلاب از قم به شهرهای خود اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با آن درجه و مقام معنوی که داشتند خود یک مبلغ بودند و برای ترویج اسلام عزیز رنج هجرت را به جان خریدند.

وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای هجرت بلندمدت طلاب افزود: مهمترین مشکل طلاب در هجرت بلند مدت مسئله معیشت است و مسؤولان ذیربط باید برنامه مدونی برای حل این معضل ترتیب دهند، چرا که با وجود این مشکلات انگیزه ای برای هجرت وجود نخواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد از مشکلات فرهنگی مناطق هدف، نبود امکانات آموزشی برای خانواده های طلاب و عدم وجود خانه های عالم مناسب به عنوان موانع بعدی هجرت طلاب یاد کرد و گفت: یکی از عواملی که کمک می کند مبلغان ما کمبودها را تحمل کنند، کمک های معنوی و قدرشناسی مسؤولان است.

وی ادامه داد: از سویی شاهد عدم حمایت مردمی از طلاب هستیم و از سوی دیگر با قطع شهریه های طلاب مبلغ بر مشکلات آن ها افزوده می شود؛ این درحالی است که بزرگان حوزه بر بازگشت طلاب به دیار خود تاکید دارند.

حجت الاسلام رحیمی به نقش بی بدیل طلاب در کاهش آسیب های اجتماعی  اشاره کرد و گفت: اگر مدارسی که طلاب در آن ها فعالیت تبلیغی دارند را بررسی کنیم خواهیم دید که مشکلات اجتماعی در آن ها بسیار کمتر از مدارس فاقد روحانی است.

وی با اشاره به کم کاری مسؤولان در حوزه دین افزود: دین اولویت مسؤولان نیست و این را می شد در جریان کرونا هم مشاهده کرد و اولویت تعطیلی ها با مساجد و اماکن مذهبی بود.

حجت الاسلام رحیمی در پایان بیان داشت: هرچه قدر برای دین هزینه شود از خسارات و هزینه های آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات