۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۶۱۵۵۵
استاد حوزه علمیه قم:

مجالس امام حسین سبب حفظ بهداشت معنوی و آرامش انسان می شود

مجالس امام حسین سبب حفظ بهداشت معنوی و آرامش انسان می شود
حجت الاسلام گلزاده برپایی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را سبب حفظ بهداشت معنوی و آرامش روحی انسان دانست و بر رعایت دستوالعمل های بهداشتی در هیأت ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب چهارم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: برخی این شبهه را مطرح کرده اند که با وجود و شیوع ویرویس منحوس کرونا در کشور، چرا هیأت های عزاداری را برپا کنیم.

حجت الاسلام گلزاده در پاسخ به این شبهه، بیان کرد: این شبهه غیر منطقی و دور از عقل است و همانند این است که بگوییم چرا با وجود شیوع کرونا، به زندگی و کار ادامه بدهیم و به دنبال کسب علم و دانش هستیم.

وی با بیان اینکه عزاداری یک امر معنوی است و بسترهای آرامش روحی و روانی انسان را فراهم می سازد، گفت: زمانی که مردم از وجود مشکلات، غم و ماتم در زندگی به ائمه معصومان(ع) شکایت می کردند، این بزرگواران امر به اقامه عزا و اشک بر امام حسین(ع) داشتند و آن را سبب آرامش بشر توصیف کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت:  امروز خانواده داغ دیده از کرونا، مردم مظلوم جنگ زده یمن و فلسطین با یاد و عزای امام حسین(ع) به آرامش روحی و روانی خواهند رسید.

حجت الاسلام گلزاده اظهار داشت: کادر پزشکی درمان و مراقبت های جسمی بیماران را فراهم می کند؛ اما گروه جهادی طلاب هدایت های معنوی و زمینه های آرامش روحی بیماران را برعهده دارند.

وی درباره چگونگی جمع میان حفظ سلامت جان و برپایی مجالس عزاداری در شرایط شیوع کرونا گفت: با توجه به اشارات و رهنمودهای رهبر انقلاب، امسال باید هیأت ها و مجالس عزای سیدالشهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا شود.

حجت الاسلام گلزاده با بیان اینکه عقل و عرف بر حفظ جان و سلامت جسم حکم می کند، ابراز داشت: طبق آیات و روایات مجالس عزاداری اهل بیت(ع) از شعائر الهی است و باید این شعائر در جامعه اسلامی برپا شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: امسال مؤمنان می توانند سخنرانی های وعاظ، عزاداری ها و هیأت ها را از طریق رادیو محرم، رسانه ملی و بسترهای فضای مجازی دنبال کنند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات