۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۵۹۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

نسخه واقعی درمان اقتصاد کشور در داخل است/ برجام برای کشور سودی نداشت

نسخه واقعی درمان اقتصاد کشور در داخل است/ برجام برای کشور سودی نداشت
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: نسخه درمان وضعیت کنونی اقتصادی کشور در داخل است و دل بستن به کشورهای دیگر نوعی بازی با آتش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز هفته دولت و خطاب به دولتمردان، عنوان کرد: همانگونه که در کلام امام خامنه ای عیان و هویدا بود، اقتصاد از شاکله های اصلی در این روزها است و دولتمردان باید نسبت به ترمیم و رفع مشکلات حوزه اقتصاد تلاششان را دوچندان کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: بی شک همان گونه که در گفتار رهبر معظم انقلاب خطاب به دولتمردان بیان شد، نسخه درمان وضعیت کنونی اقتصادی کشور در داخل است و دل بستن به کشورهای دیگر نوعی بازی با آتش می باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: تاریخ ثابت کرده است که هیچ کشوری از روی ترحم و دلسوزی پای در کشور دیگری نمی گذارد، مگر آنکه منافع استعماری خود را در آن کشور دیده باشد، از این رو دولتمردان همانگونه که از بیانات رهبری مشخص بود، باید به توان داخلی اتکا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: بهترین مثال برای اینکه مشکلات کشور در هر بخشی تنها با استفاده از پتانسیل های داخلی قابل حل می باشد، مساله برجام است.

وی تصریح کرد: در مساله برجام که بخش اعظمی از انرژی و توان دیپلماسی کشور را گرفت، چه چیزی عاید ملت ایران گشت؟!!.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، به خوبی مشخص بود که مساله مسکن از دغدغه های معظم له است، بنابراین ایشان دولت دوازدهم را نسبت به وعده ساخت 600 هزار واحد مسکونی تا قبل از پایان عمر این دولت گوشزد فرمودند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از سوی دیگر نگاه رهبری به واردات در این شرایط خاص سیاسی و اقتصادی بسیار ریزبینانه و دقیق بود. معظم له به دولت دستور دادند که از واردات کالاهای لوکس جلوگیری شود، این فرموده امام خامنه ای از چندین جنبه برای اقتصاد کشور می تواند سودمند باشد.

وی تصریح کرد: نخست اینکه از بین رفتن واردات کالاهای لوکس باعث ممانعت از خروج ارز از کشور می شود که این خود به معنای اقتصاد مقاومتی می باشد و دوم اینکه زمانی که دولت اقدام به وارد کردن کالاهای لوکس نکند، بخش فعال صادرات و واردات کشور می تواند اولویت بندی ها را بهتر و دقیق تر مشخص کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بیان داشت: خط به خط کلام رهبری خطاب به دولتمردان به مانند چراغی نورانی، مسیر درست را برای همه ما به ویژه مسؤولان مشخص کرد که حرکت در این مسیر زمینه ساز خودکفایی و بی نیازی کشور به خارج خواهد شد./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات