۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۶۱۵
حجت الاسلام نعیمیان در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد؛

از ارزش ستیزی دولت تا جهت‎گیری‎های عامدانه برای تخریب اقتصاد کشور

از ارزش ستیزی دولت تا جهت‎گیری‎های عامدانه برای تخریب اقتصاد کشور
حجت الاسلام نعیمیان گفت: باید به دور از دولت خسته فعلی با مدیریت ناکارآمد و جهت‎گیری‎های عامدانه در تخریب اقتصاد کشور به سوی دولت قوی، کارآمد و انقلابی حرکت کنیم.

رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با دولت یازدهم، سال آخر فعالیت دولت را فرصتی مناسب برای افزایش خدمات در حوزه های مختلف خوانده و فرمودند: اهمیت سال آخر دولت این است که بعضی کارهای اساسی را که در این دولت ممکن است جواب ندهد؛ اما برای دولت بعد به یادگار بگذارید؛ بگذارید با نام نیک از شما یاد شود.

حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به بررسی عملکرد دولت پرداخت و گفت: سیاست در دنیای اسلامی ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آن به مسأله حکمرانی بر می‎گردد.

حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان بیان کرد: حکمرانی امری انسانی است که علقه‎ها، گرایش‎ها و انگیزه‎های انسانی و میزان التزام به باورهای دینی و عدم التزام آنها بدین مسائل است؛ از این‎رو باید حکمرانی در چارچوب ضوابط دینی تعریف شود و این ضوابط میزان ارزیابی دولت‎ها باشد؛ زیرا اصلی‎ترین وظیفه دولت اسلامی، اقامه احکام الهی و شعائر دینی همچنین تدبیر جامعه اسلامی به بهترین وجه است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام بیان کرد: اگر می‎خواهیم دوران انقلاب اسلامی در این چهار دهه را بررسی کنیم، شاخصه‎های اساسی برای تمام دولت‎ها و دولت فعلی، توجه آنها به ارزش‎ها و آرمان‎گرایی دینی است؛ مسأله توانمندی و تأمین نیازهای اساسی و گشایشی که مربوط به زندگی جمعی مردم است که چقدر توانسته و خواسته‎اند که ارزش‎های دینی را به بهترین وجه در جامعه اقامه و حاکم کنند و باید از این منظر به کارنامه دولت فعلی نیز پرداخته شود.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت از منظر سیاست داخلی و خارجی قابل تأمل است، گفت: دولت در زمینه تحقق ارزش‎های دینی اصلا نمره قبولی نمی‎گیرد و باید کارنامه شخص رییس جمهور تا کارگزاران و دولتمردان در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد؛ بلکه نفوذ جریان‎های مختلف غربی، باور و گستره دین را توسط دولت فعلی مخدوش کرده است.

حجت الاسلام نعیمیان با بیان اینکه ادعا و خوش سخنی در این مسأله قابل قبول نیست، گفت: باید این زمینه را در طرح سؤال و پاسخ، مطالبه‎گری کنیم و باید پاسخ آنرا در ارتکاز عمومی جامعه از اقشار مذهبی و غیر مذهبی دریافت کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام ابراز داشت: آیا نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت دانش آموزان، ارزش‎های دینی را ترویج یا تضعیف کرده‎ است؟ تأثیرات منفی چارچوب سند استعماری 2030 به صورت رسمی و غیر رسمی چیست؟ به نظرمی‎رسد رویکرد غرب باورانه در نگاه برخی دولتمردان فعلی وجود دارد که در لایه‎های آموزش و پرورش نیز خود را نشان داده است.

حجت الاسلام نعیمیان اظهار کرد: به چه اندازه برنامه­‎ها، رویه­‎ها و سیاست‎­های دولت فعلی در آموزش عالی بر اساس اندیشه‎های دینی و تربیت دینی، محور فعالیت دانشگاه ها قرار گرفته است؟ آیا در این نهاد ایده‎هایی برای اسلام سازی علوم انسانی قابل پذیرش است؟ در شورای انقلاب فرهنگی چقدر ارزش‎ها و شاخص‎های انقلابی در آموزش عالی توجه شده است؟ یا اینکه فردی که دغدغه های انقلابی را در این نهاد دنبال کرده اند، مغضوب آقای رییس جمهور قرار گرفته اند، کارنامه این شورا در دولت فعلی چگونه بوده است؟

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام، خسارت دولت را بیشتر از خدمات آن خواند و تصریح کرد: دولت در کارنامه فرهنگی، علمی و اقتصادی همچون برجام، نمره قابل قبولی کسب نکرده است؛ حتی برجام خسارت بار سینه چاکانی نیز پیدا کرده است؛ چنان که رییس مجلس قبلی برای همسویی با دولت و برجام از سوی حامیان دولت مورد تعریف و تمجید قرار می‎گیرد.

وی کارنامه رییس جمهور و کارگزاران را در سیاست خارجی و برجام بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: به سبب توافقنامه برجام، استقلال دینی و سیاسی ایران در جهان تضعیف شده است، شاخص‎ها و تأملات رهبر انقلاب در توافقنامه برجام نادیده گرفته شد و قاعده «نفی سبیل و نفی استبداد» در این دولت مورد خدشه قرار گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام بیان کرد: هرچند جامعه به شعارهای انفعالی دولت رأی دادند به هر حال مردم بعد از هشت سال می توانند به ارزیابی کارنامه و انفعال سیاست‎های داخلی و خارجی، توسعه یا تضعیف فناوری‎های علمی و فناوری هسته‎ای بپردازند و تک تک دولتمردان در محضر مردم پاسخگو باشند، همچنین در پیشگاه خداوند نیز جوابگو باشند و ارزش باوری و ارزش ستیزی در کارنامه آنها ثبت شده و به هیچ وجه پاک شدنی نیست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به تبیین شاخصه‎های دولت جوان و کارآمد پرداخت و افزود: باید به دور از دولت خسته فعلی با مدیریت ناکارآمد و جهت‎گیری‎های عامدانه در تخریب اقتصاد کشور به سوی دولت قوی، کارآمد و انقلابی حرکت کنیم که جامعه را به سمت دولت جهادی، ارزش ساز و بدون اندیشه های لیبرالی و سرمایه داری روی کار بیاورد.

حجت الاسلام نعیمیان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دولت گفت: اشاره رهبر انقلاب در باقی ماندن نام نیک بعد از دولت، مطالبه شریفی است که تحقق آن به صورت نسبی خواهد بود و اگر در فرصت باقی مانده در دولت تغییر کوچکی به وجود بیاید، به مثابه نمره مثبت برای دولت محسوب می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام افزود: دولت حداقل از سرعت خود در برخی برنامه‎ها بکاهد؛ مثلا برای صدا و سیما بدیل و تلویزیون اینترنتی راه اندازی نکند، بی‎سامانی و بی ضابطه بودن در فضای مجازی را متوقف کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام بیان کرد: اشاره رهبر انقلاب در جهت افزایش مطالبه گری مردم تعریف می شود و هرچند این مطالبه به نتیجه نخواهد رسید و دولت بعدی نیز بر اساس مطالبه های برحق مردم و جامعه تشکیل خواهد شد./998/ت301/ق

ارسال نظرات