۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۶۲۸

انتشار نخستین نشریه تخصصی مطالعات منطقه ای آمریکای لاتین

انتشار نخستین نشریه تخصصی مطالعات منطقه ای آمریکای لاتین
نشریه نیمکره غربی با هدف آگاه سازی نهادهای تصمیم ساز در مراتب مختلف و به خصوص تبلیغی منطقه آمریکای لاتین به همت گروه مطالعات آمریکای نسیم رحمت آغاز به انتشار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشریه نیمکره غربی با هدف آگاه سازی مسئولین و نهادهای تصمیم ساز در مراتب مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص تبلیغی منطقه آمریکای لاتین به همت گروه مطالعات آمریکای نسیم رحمت آغاز به انتشار کرد.

واژه نیمکره غربی برگرفته از قانونی است که سال 2012 میلادی در کنگره ایالات متحده آمریکا و با هدف جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین به تصویب رسید.

گروه مطالعات آمریکای لاتین نسیم رحمت می­کوشد تا با ارائه سیر مطالعاتی دقیق در خصوص این منطقه استراتژیک، شناخت مناسبی از ویژگی های ژئوپولتیکی و فرهنگی این منطقه تقریبا ناشناخته ارائه دهد و همچنین با احاطه بر تحولات کشورهای آمریکای لاتین فرصت ها و تهدید های موجود را بر شمرد.

پرونده های بررسی شده در اولین شماره نشریه نیمکره غربی عبارتند از آمریکای لاتین و خاورمیانه، نگاهی متفاوت به بحران ونزوئلا، اهمیت راهبری آمریکای لاتین در گفت و گو با سفیر سابق ایران در بولیوی، اهداف استراتژیک روسیه در منطقه آمریکای لاتین و همچنین انعکاس رسانه ای برخی از تحولات فرهنگی و اجتماعی.

ارسال نظرات