۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۱۶۳۸
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کارگروه نمایندگان مدارس علمیه برای حل مشکلات

ضرورت تشکیل کارگروه نمایندگان مدارس علمیه برای حل مشکلات
اصفهان - آیت الله سلیمانی بررسی مسائل و مشکلات پیش رو را نیازمند تشکیل کارگروه نمایندگان مدارس علمیه منطقه کاشان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از امروز در دیدار مدیران مدارس علمیه شهرستان کاشان و آران و بیدگل، به خلاء دروس تخصصی حوزه در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به برکت سفر رهبری به قم و ایجاد منشور حوزه بنا شد این خلاء در شهرستان‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه این خلاء طی چندین دهه ایجاد شده است و جبران آن هم نیازمند به چندین دهه خواهد بود، گفت: تلاش شده حوزه‌ها را تقویت و درس خارج در مراکز استان‌ها راه اندازی و حوزه‌ها شناسنامه دار شوند و به نوعی به بازنگری در امور حوزه و پرورش طلاب بپردازند.

آیت الله سلیمانی حوزه علمیه منطقه کاشان را سرشار از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزوی دانست و افزود: درصد طلاب و اساتید بومی و غیر بومی نباید برای حوزه مهم باشد، بلکه مهم رشد و بالندگی علمی حوزه باشد تا توان خود را برای تربیت طلابی که بتوانند این خلاء را پر کنند محک بزنند.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کاشان آن روح و معنویت خاص را دارد، ابراز داشت: این منطقه در مسائل معنوی با شهر مقدس قم برابری دارد و در این زمینه شانه به شانه این استان حرکت می‌کند که نشان‌دهنده درجه بالای معنویت در این منطقه است.

وی ادامه داد: اگر در شرایط امروز شیخ انصاری‌ها تربیت نمی‌شوند برای این است که طلاب ما آمادگی تحمل رنج‌هایی را که طلاب قدیم تحمل می‌کردند ندارد و قطعا هم شیخ انصاری‌ها تربیت نمی‌شوند.

آیت الله سلیمانی حوزه‌های علمیه را دارای نفس رحمانی و حوزه با برکت دانست و گفت: حوزه‌های علمیه هم دارای روح و هم دارای معنویت هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: من به عنوان یک طلبه‌ای که توقیق حضور در منطقه کاشان دارم وظیفه دارم در خدمت روحانیت و طلاب مدارس علمیه باشم تا اگر حوزه کاشان نیاز به استاد و اساتید قوی و نیازمند پشتیبانی‌های قوی‌تر از امروز بود آن را ساماندهی کنم.
 
آیت الله سلیمانی بررسی مسائل و مشکلات پیش رو را نیازمند تشکیل کارگروه نمایندگان مدارس علمیه منطقه کاشان و آران و بیدگل دانست و گفت: رصد ارتقاء شاخص‌های حوزه در منطقه کاشان و ابزار مورد نیاز آن از جمله اساتید درس خارج تفسیر و حدیت و کلام و فلسفه در این کارگروه بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز از راه انداری دوره تخصی سطح سه مشاوره در سال جاری خبر داد و افزود: ثبت نام و پذیرش انجام شده است و به زودی دوره تخصی سطح سه مشاوره در کاشان رسما آغاز می‌شود.

وی از راه اندازی نخستین مرکز مشاوره خانواده در شهرستان کاشان خبر داد و اضافه کرد: مرکز مشاوره خانواده حوزه علمیه کاشان توانسته در سریع‌ترین زمان تمام دوره‌ها را طی کند.

وی همچنین از شرکت ۳۵ نفر اساتید حوزه کاشان در دوره‌های مقدماتی، تخصصی و کارورزی مشاوره خانواده خبر داد و گفت: این مشاورین متخصص که ۱۶ نفر آن‌ها خانم و مابقی مرد هستند در زمینه‌های ازدواج، خانواده، تحصیل و مشاوره قبل از ازدواج، فعالیت خواهند کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات