۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۶۳۹
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

رفتار و سلوک اهل بیت باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد

رفتار و سلوک اهل بیت باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد
خراسان رضوی - آیت الله عاملی توجه به سیره سیدالشهدا(ع) را رمز محبت ایشان بیان کرد و گفت: اگر هم سنخ با امام شدیم در انضمام امام هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل عصر امروز در جمع نوجوانان هیأت انصارالمهدی در حرم مطهر رضوی به الگو گرفتن از سنت و سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: همه رفتار و سلوک اهل بیت(ع) در همه شئون زندگی باید سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.

وی سلوک و سیره امام حسین(ع) را موجب جذب میلیونی عاشقان به این حضرت بیان و ابراز کرد: در تاریخ هیچ شخصیت و مکتبی نتوانسته است چنین مردم را به خود جذب کند اما در عاشورا شاهد حضور بیست میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در کربلا هستیم که این امر نتیجه جمالی که سلوک و سیره حضرت دارد، است.

آیت الله عاملی اظهار کرد: آیا خدا ما را خلق کرده است و به دست درنده های وحشتناک مانند صدام، بوش و ترامپ بسپارد که دست آن ها به خون بسیاری آلوده است؟ ممکن است خدا ما را خلق کرده و به فکر تربیت ما نباشد؟ اینجاست که بحث ولایت فقیه مطرح می شود.

امام جمعه اردبیل قرآن و انبیا و امامان را فرستاده خدا برای هدایت انسان ها بیان و ابراز کرد: خداوند قرآن، انبیا و امامان را برای تربیت ما فرستاده است که الگوی جاودانه برای ما هستند، 130 شبکه ماهواره ای برای ما الگو معرفی می کنند اما حضرات معصومین 700 نوع آداب برای ما در هر زمینه ای از زندگی دارند حال اگر ما به عنوان شیعه و مسلمان اگر قرار باشد به بیگانه گرایش پیدا کنیم، نمی توانیم بگوییم حسین حسین.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) معلم است، اهل بیت(ع) از خود حرف ندارند و هر آن چه می گویند حرف و اراده خداوند است، این بزرگواران واسطه فیض در این عالم هستند بنابراین برای شناخت آن ها و الگو قرار دادن در زندگی باید سلوک و سیره ایشان را بشناسیم.

آیت الله عاملی توجه به سیر و سلوک پیامبران و امامان را رمز محبت ایشان دانست و افزود: امام حسین(ع) مدرسه تربیتی درست کرده برای این که ایشان را بشناسید باید سلوک ایشان را ببینید، عاشق باید به شئون معشوق غیرت داشته باشد و عاشق هر رفتاری دارد او هم چنین رفتاری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به رفتار سیدالشهدا(ع) در عاشورا و کربلا، گفت: ذره ای انتقام در وجود اباعبدالله(ع) نبود و در هنگام رزم از حضرت زینب می خواهد که لباسی ارزان به ایشان بدهد و وقتی لباسی برایشان می آوردند به خاطر تنگ بودن آن از پوشیدن آن خودداری می کنند، هر رفتار حضرت درسی برای امروز ما است.

وی افزود: امام حسین(ع) آداب مبتنی بر کرامت انسانی داشت، سنخیت از علیت انضمام است یعنی اگر هم سنخ با امام شدیم در انضمام امام هستیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات