۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۶۴۶
مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان:

ارتقای علمی مدارس علمیه شهرستان مانع هجرت طلاب به قم می شود

ارتقای علمی مدارس علمیه شهرستان مانع هجرت طلاب به قم می شود
حجت الاسلام موسیوند گفت: باید برای هجرت طلاب شهرستانی از قم به شهر خود برنامه ریزی صورت گیرد و اساتید و بزرگان حوزه برای این امر چاره ای اندیشه کنند.

حجت الاسلام عباس موسیوند؛ مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان اینکه در بحث هجرت طلاب به شهر مقدس قم برای تحصیل دلایل متفاتی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از دلایل مهم این است که در قم فضای بهتری برای ادامه تحصیل طلاب وجود دارد و طلاب نیز علاقه دارند‏ در یک فضایی با سطح علمی و مطالعاتی عمیق تر حضور داشته باشند.

وی با ارائه راهکار برای حل این قضیه، مطرح کرد: راهکار برای حل این قضیه می تواند این باشد که سطح علمی مدارس در شهرستان ها و رسیدگی به آن ها را بالا ببریم، البته نباید مرکزیت علمی قم نیز از دست برود و برای کسانی که می خواهند مراتب علمی بالایی را بدست بیاورند، باید در قم فضای خوبی برای آنان داشته باشیم.

حجت الاسلام موسیوند، هجرت طلابی که به مراتب علمی بالایی رسیده اند، به شهر خودشان را مفید دانست و اظهار کرد: در این قضیه نیز نسبت به قبل وضعیت بهتر و هجرت طلاب بیشتر شده است، اما برای اینکه این کار به نحو احسن صورت پذیرد باید مزیت هایی نسبت به قم برای طلاب در شهرستان ها وجود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید برای هجرت طلاب برنامه ریزی داشته باشیم، به طوری که طلاب موقع برگشت به شهرستان خود از لحاظ مالی و شغلی در مضیقه نباشند و به اصطلاح شغل آن ها تامین شود.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان در پایان ضمن تاکید بر برنامه ریزی منسجم و پایدار برای این قضیه، بیان داشت: باید برای هجرت طلاب برنامه ریزی صورت گیرد و اساتید و بزرگان حوزه برای این امر چاره ای اندیشه کنند./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات