۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۶۷۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رفتار عزاداران باید متناسب با شأن مجلس امام حسین باشد

رفتار عزاداران باید متناسب با شأن مجلس امام حسین باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، مجلس امام حسین(ع) را یک مجلس فوق العاده با ارزش توصیف کرد و گفت: همه عزاداران حسینی باید فراخور این مجلس رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم بر ضرورت درک عمیق جایگاه عزاداران حسینی تأکید کرد و گفت: عزاداران امام حسین(ع) باید عظمت این جایگاه را بیشتر بشناسند.

وی، مجلس امام حسین(ع) را یک مجلس فوق العاده با ارزش توصیف کرد و افزود: همه عزاداران حسینی باید فراخور این مجلس رفتار کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به راه های نزدیکی به خداوند متعال اشاره کرد و با بیان این که عبادت، خدمت به خلق، سخاوت و دستگیری از دیگران از جمله راه های معمول نزدیک شدن به خداوند متعال است، اما بهترین راه در این مسأله نزدیکی و دوستی با امام حسین(ع) و دوستی با دوستان امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ما باید ولی و دوستان امام حسین(ع) را بشناسیم، خاطرنشان کرد: نباید به دلیل بی بصیرتی، دشمنان امام حسین(ع) را دوست فرض کنیم و و دوستان امام حسین(ع) را دشمن بدانیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان می خواهند جلاد را شهید و شهید را جلاد نشان دهند و این همان سیاست معاویه و بنیه امیه بود که باید مراقب باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت رقابت سازنده میان هیأت های عزاداری تأکید کرد و گفت: هیأت ها و عزاداران حسینی نباید یکدیگر را تخریب و تضعیف کنند که این مسأله عمل شایسته ای نیست و موجب سوء استفاده دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که متأسفانه برخی ها با تضعیف و تخریب دیگران می خواهند ارتقاء پیدا کنند، بیان داشت: مطالبه ما از هیأت های حسینی و عزاداران و دوستان اهل بیت(ع) است که دوستان اهل بیت(ع) و سایر عزاداران و هیأت ها را به خوبی بشناسند و آنها را تقویت کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی باید در همه بخش ها الگوی جامعه باشند، تصریح کرد: به طور حتم دوستی با اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در دنیا و آخرت ما را سعادتمند و رستگار خواهد کرد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات