۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۷۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد؛

اذعان نهادهای نظارتی به رعایت دستورات بهداشتی در مراسم عزاداری محرم

اذعان نهادهای نظارتی به رعایت دستورات بهداشتی در مراسم عزاداری محرم
حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی گفت: با اذعان مجموعه های نظارتی، مردم با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی، عزاداری ماه محرم را به صورت باشکوه برگزار کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در نشست خبری ویژه برنامه های ماه محرم که ظهر امروز در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مدیریت و برگزاری موفق عزاداری ماه محرم را ناشی از رهبری هوشمندانه رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب با مواضع خود در حوزه سلامت روحی و جسمی مردم، وحدت رویه را در میان نهادهای مربوطه ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با بیان اینکه مجموعه نظارتی استان قم در جلسات متعدد اذعان دارند که مردم با رعایت دستورالعمل بهداشتی، عزاداری ماه محرم را به صورت باشکوه برگزار کرده اند، گفت: بیش از 85 درصد عزاداران دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ایجاد سامانه بیرق برای شناسایی هیئات و نزدیک به 6000 تماس با مسؤولان و فعالان هیئات، عنوان کرد: قبل از آغاز ماه محرم با فراخوان هیئات، جلساتی برای آشنایی با ضوابط بهداشتی برگزار شد که قریب به 1200 هیأت و نزدیک به 800 نفر از مداحان در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها در نیمه دوم دهه اول محرم، ابراز کرد: با همکاری مردم که بیش از همه ارزش دستگاه اباعبدالله (ع) را متوجه می شوند، در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز شکوه و رعایت دستوالعمل های بهداشتی توامان خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با عذرخواهی از همه مسؤولان و اعضا هیئات مختلف، ادامه داد: با تغییر ناگهانی تصمیمات در خصوص دستورالعمل های بهداشتی بسیاری از هیئات دچار مشکلات جدی شدند که البته سازمان تبلیغات با ابراز پوزش از تمامی هیئات، موظف به رعایت قانون بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همه دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا از جمله ممنوعیت دسته روی در روزهای تاسوعا و عاشورا پابرجاست مگر اینکه پروتکل های جدیدی صادر شود.

وی با بیان اینکه اجتماع و حرکت افراد از نظر کارشناسان اجتماع و حرکت موجب سرایت ویروس کروناست، اظهار داشت: هر هیأت در محیط باز پیرامون خودش می تواند عزاداری داشته باشد اما حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر برای جلوگیری از تشکیل اجتماعات بزرگ فعلا ممنوع است./1350/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
خدا قوت
0
0