۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۷۱۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

رزمایش مواسات تجلی فرهنگ ایمانی ملت ایران است

رزمایش مواسات تجلی فرهنگ ایمانی ملت ایران است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ملت ما با کرامت خود به مقابله با کرونا و یاری آسیب دیدگان آمد و به فضل الهی با همین کرامت‌ها کرونا را شکست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی که با هدف اهدای نذورات ماه محرم به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، از مشارکت مؤمنانه و همدلی ملت ایران در دستگیری از آسیب دیدگان از این ویروس منحوس قدردانی کرد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان، آسیب اجتماعی فراگیری ایجاد کرد؛ اما مردم ما با کرامت‌های خود به میدان آمده و به یاری آسیب دیدگان شتافتند و به فضل الهی با همین کرامت خود کرونا را شکست می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید این رزمایش ادامه داشته باشد، اضافه کرد: فرهنگ مواسات باید در جامعه ما تداوم داشته باشد و منحصر به ایام کرونا و گرفتاری نباشد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش و کمک مؤمنانه مواسات تجلی فرهنگ دین‌داری و ایمانی ما است؛ ازاین‌رو باید حتی بعد از کرونا هم این فرهنگ باید زنده نگاه داشته شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی همه ما وظیفه داریم نیازمندان را در مال خود شریک کرده و نگذاریم خلأهای اقتصادی به اعتقادات و ایمان آن‌ها ضربه بزند.

وی با اشاره به وجود برخی نیازمندان خاموش در جامعه، اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته و اظهار نیاز نمی‌کنند در حالی که آن‌ها هم جزء نیازمندان جامعه دینی ما هستند و باید به نیازهای ناگفته آن‌ها پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رزمایش مواسات تا اربعین ادامه خواهد داشت، افزود: امید می‌رود این ویروس منحوس به‌زودی از سر ملت ایران عبور کرده و کارها سامان یابد؛ اما تا آن زمان همه باید ضمن التزام به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، مواسات و کمک مؤمنانه به آسیب دیدگان از کرونا را هم تداوم دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز و در چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی چهار هزار بسته معیشتی و فرهنگی و آموزشی در بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، گفت: یکی از زیبایی‌های این مراسم این است که در کنار بسته‌های غذایی و معیشتی، بسته‌های فرهنگی و آموزشی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده تا در این شرایط کرونایی درس‌های را با عشق و علاقه بخوانند و این ویروس منحوس آن‌ها را از تحصیل و آموزش بازندارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات