۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۷۱۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با رسا:

گوش شنوایی در دولت برای اجرای رهنمودهای رهبری وجود ندارد

گوش شنوایی در دولت برای اجرای رهنمودهای رهبری وجود ندارد
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه گوش شنوایی در دولت برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل دیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر است که صداقت، صراحت، اخلاص و تلاش آنها در عمل برای کسانی که آن ایام را درک کردند خاطره انگیز خواهد بود.

وی با بیان این که هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات دولت در یک سال گذشته است، افزود: اما دولتمردان باید به این نکته بیاندیشند که آیا تلاش و کار آنها با سیره و روش شهید رجایی و باهنر همسویی و هم خوانی داشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر شهید رجایی در اخلاص و عمل اسوه و الگو بود مدیران کشور نیز باید این گونه رفتار کنند.

گرانی های افسارگسیخته و سرسام آور کالاهای داخلی

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دولت فعلی زحمت می کشد و تلاش می کند اما متأسفانه گرفتاری جامعه به جایی رسیده که شاهد گرانی های افسارگسیخته و سرسام آور نسبت به کالاهای داخلی هستیم، گفت: اگر احیاناً کالاها وارداتی و ارز بر بود افزایش قیمت آن توجیه داشت، اما متأسفانه شاهد افزایش بی رویه قیمت کالاهای داخلی هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گرانی و عدم تنظیم بازار را یکی از مصادیق منکر برای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: وقتی نسبت به نهی از منکر سخن به میان می آوریم و حرف و شعار می دهیم عمل هم باید داشته باشیم.

وی با بیان این که اگر دولت امر به معروف و نهی از منکر را در عمل جدی می گرفت باید در مقابل گران فروشی ها مقاومت می کرد، تصریح کرد: دولتمردان تا یک مدتی همه مشکلات و خرابی های داخل را به دولت قبل حواله می دادند و اخیراً هم مشکلات را به تحریم های خارجی نسبت می دهند.

همه دغدغه دولتمردان در هفت سال گذشته پیشبرد مذاکرات بود

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از هفت سال اخیر تا به امروز همواره نسبت به درون زا بودن و توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی تأکید داشتند، افزود: اما متأسفانه دولتمردان همه دغدغه آنها پیشبرد مذاکرات بود که به برجام منتهی شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با یکجانبه دانستنن برجام، آن را محدودیتی یک جانبه برای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: برجام نه تنها از تحریم ها علیه ملت ایران نکاست بلکه موجب افزایش تحریم ها علیه کشورمان شد.

وی با بیان این که اگر 50 درصد توان دولتمردان برای مذاکره و 50 دیگر برای فعال کردن اقتصاد و تولید داخل صرف می شد امروز وضع اقتصاد ما این گونه نبود، گفت: باید بین پیشبرد مذاکرات و استقامت اقتصادی در درون که رهبری از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی تعبیر فرمودند یک هماهنگی برقرار می شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که دولتی که می خواهد در برابر آمریکا مقاومت کند باید از واردات بی رویه پرهیز کند و ارز کشور را برای واردات کالاهای غیر ضروری صرف نکند، بیان داشت: نباید ارز کشور برای واردات اسباب بازی و لوازم آرایشی هدر رود که متأسفانه این روند همچنان ادامه دارد.

نسبت دادن همه مشکلات به تحریم ها نوعی توهین به ملت ایران است

امام جمعه قائمشهر، نسبت دادن همه مشکلات کشور به تحریم ها از سوی دولت را نوعی توهین به ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت باسابقه و با فرهنگ ایران اسلامی شش هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ دارند و اگر روزی آمریکا و اروپا به ما پشت کردند ما باید منتظر مرگ بمانیم؟ بلکه ما باید به خودکفایی برسیم و زندگی کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیشرفت های صنعتی، علمی و دفاعی کشورمان در چهل سال اخیر با بهره گیری از ظرفیت بالای دانشمندان و نخبگان این کشور به دست آمده است، گفت: اما متأسفانه صنایع غیر نظامی و دفاعی ما فلج شده اند و این نتیجه مدیریت ضعیف است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر مدیریت ها بسیجی، جهادی و انقلابی بود و نیروهای متدین، مخلص و انقلابی همانند هشت سال دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت در همه عرصه ها حضور داشتند شاهد رونق کشور بودیم.

گوش شنوایی در دولت برای اجرای رهنمود های رهبری دیده نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مقام معظم رهبری بارها دلسورانه، حکیمانه و خیرخواهانه نسبت به توجه دولت به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی تأکید کردند، گفت: اما متأسفانه گوش شنوایی در دولت برای اجرای رهنمودهای رهبری دیده نمی شود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که نباید اقتصاد کشور را به تحولات بیرونی نسبت داد، افزود: این سخنان مقام معظم رهبری حکیمانه است، چون در خصلت سیاسیون آمریکایی سلطه جویی وجود دارد و این مسأله ارتباطی به جمهوری خواه و دموکرات بودن آنها ندارد.

هر دو جناح آمریکا در سلطه جویی و تجاوز به حقوق ملت ها شریک هستند

وی با بیان این که هر دو جناح آمریکا در سلطه جویی و تجاوز به حقوق ملت ها شریک هستند، بیان داشت: برای کشور ما فرقی ندارد که رییس جمهور آتی آمریکا از کدام جزب و گروهی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید اقتصاد داخلی را منتظر تحول در درون آمریکا بگذاریم، ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فرض کنیم تحریم ها ده سال دیگر ادامه خواهد یافت و بر این اساس برای کشور برنامه ریزی کنیم و روی پای خود بیاستیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اگر آمریکایی ها تحمل، استقامت و پیشرفت را در دولتمردان ما می دیدند به طور حتم برای برقراری روابط اقتصادی با ما التماس هم می کردند، گفت: اما آنها خیال می کردند ملت ما در برابر تحریم های آنها فلج خواهد شد و ذلیلانه در برابر آنها تسلیم می شوند و متأسفانه دولت در این بخش آنها را امیدوار کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دولتمردان شخصاً آن شجاعت و مقاومت لازم را ندارند و این عدم مقاومت آنها به جای ملت گذاشته می شود که ملت ایران توانش را از دست داده است، افزود: ملت ایران همانند گذشته مقاوم است، اما دولتمردان فرصت های بسیاری را برای خودکفا شدن در اقتصاد بیهوده از دست دادند.

وی با بیان این که کنترل مشکلات اقتصادی به طور حتم راه حل دارد، ادامه داد: باید اقتصاد را کنترل کرد و جلوی واردات بی رویه و قاچاق را گرفت و تولیدات داخلی را رونق داد تا شاهد جهش در تولید داخلی باشیم./950/ت210/ب1

ارسال نظرات