۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۶۱۷۳۵
حجت الاسلام صادقی:

مسؤولان به جای بستن درب مساجد، سواحل را تعطیل کنند

مسؤولان به جای بستن درب مساجد، سواحل را تعطیل کنند
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: مسؤولان به جای بستن درب مساجد به روی عزاداران حسینی، جلوی جمعیت گسترده گردشگران در سواحل و مناطق گردشگری را بگیرند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، با بیان این ملت ایران از اراتمندان و شیفتگان خاندان وحی به ویژه امام حسین(ع) و نقش آفرینان حماسه عظیم کربلا هستند، گفت: ملت حسینی ایران اسلامی در طول تاریخ در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و عزاداری در ماه محرم و صفر از یکدیگر سبقت می گرفتند.

وی با بیان این که در طول تاریخ هیچ مانعی اعم از موانع طبیعی، انسانی، برخوردهای حاکمان جور، امراض و آفات و مشکلات اقتصادی نتوانسته مانع برگزاری مراسم عزاداری حسینی شود، افزود: این ملت بزرگ در سایه سار اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) رشد و نمو پیدا کرده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوع ویروس منحوس کرونا مانع از انجام وظایف دینی و تعظیم شعائر الهی نمی شود، خاطرنشان کرد: مراسم با عظمت عزاداری حسینی امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با عظمت خاصی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که بستن درب مساجد و حسینیه ها هنر نیست، ادامه داد: این راه حل مناسبی نیست که مساجد را ببندیم تا از تجمع عزاداران جلوگیری شود بلکه می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را برگزار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در همین ایام ماه محرم که مسؤولان بر کاهش تجمعات در عزاداری ها تأکید می کنند شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در سواحل استان های شمالی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان درب مساجد را برای جلوگیری از تجمع عزاداران حسینی می بندند، اما مراکز تفریحی، گردشگری و خرید را به حال خود رها می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه این دغدغه گویا تنها برای مساجد و حسینه ها وجود دارد و در سایر مراکز شلوغ خبری از تعطیلی نیست، بیان داشت: اگر بنا بر رعایت قوانین و ضوابط است باید در همه بخش های کشور وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دغدغه مؤمنان حسینی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیشتر از سایر اقشار است، خاطرنشان کرد: نباید با بهانه های واهی موجب دلسردی عزاداران و دلسوزان حسینی شویم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مراسم حسینی همواره مظهر خیر و برکت و محل توجه و کانون خدمت به ملت و جامعه بوده است، تصریح کرد: ملت فهیم ایران اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی صحنه تازه ای از دلدادگان حسینی را به نمایش گذاشتند.

وی با تأکید براین که هیأت های مذهبی، مبلغان دینی و هیأت امناء مساجد امسال در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگام بودند، افزود: سلامت مردم حق الناس است و ما در مقابل حق الناس با تأسی از امام حسین(ع) مسؤولیت داریم چون از جمله درس های مهم نهضت کربلا توجه به حق الناس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ منافاتی بین اقامه عزاداری و رعایت مسائل بهداشتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی امسال یک شیوه جدیدی از عزاداری را به نمایش گذاشتند و با این تغییر شیوه موجب رضایتمندی قلب حضرت ولیعصر(عج) شدند.

وی با تأکید براین که همه هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی باید تا آخرین لحظه در تعظیم شعائر دینی و رعایت حق مردم به وظیفه خود عمل کنند تا بهانه به دست بهانه جویان نیفتد، ادامه داد: در طول تاریخ شیفتگان حسینی همواره به نحو مطلوب به دستورات دین پایبند بودند و اعتقاد داشتند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات