۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۷۳۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

اثبات توحید و نفی تفاسیر جریان‌های انحرافی در خطبه‌های سیدالشهدا

اثبات توحید و نفی تفاسیر جریان‌های انحرافی در خطبه‌های سیدالشهدا
خوزستان ـ حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: امام حسین (ع) در خطبه‌های متعددشان درباره اصل توحید و تفسیر‌های غلط جریان‌های انحرافی از خداوند و توحید سخن می‌گفتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز، در ویژه برنامه چراغ هدایت شبکه استانی با تسلیت فرا رسیدن شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: محوری‌ترین اصل از اصول مکتب امام حسین (ع)، توحید است که سایر عقاید مبتنی بر چنین اصلی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مناسک، زیارت‌ها و عبادات باید مبتنی بر توحید الهی باشد، عنوان داشت: امام حسین (ع) در خطبه‌های متعددشان درباره اصل توحید و تفسیر‌های غلط جریان‌های انحرافی از خداوند و توحید سخن می‌گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بیان داشت: امام حسین (ع) خداشناسی و اسماء و صفات الهی را بصورت ایجابی معرفی کرده و به نقد جریان‌های انحرافی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در خطبه هایشان مردم را به دوری از گمراهان دعوت می‌کند، تصریح کرد: گمراهان از دید سیدالشهدا کسانی هستند که خداوند را به خود تشبیه می‌کنند که سخنان شان، چون حرف‌های کفرآمیز اهل کتاب است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرقه مجسمه، خداوند را بصورت جسم تشبیه می‌کرد، گفت: تصور برخی‌ها بر آن است که غضب و رحمت الهی همچون غضب و رحمت انسان‌ها می‌باشد که عملا خداوند را بصورت جسم می‌پندارند./۹۴۵۶/پ310/ب1
ارسال نظرات