۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۷۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

عزاداری‌های حسینی فرصتی برای درک مقام و منزلت امام معصوم است

عزاداری‌های حسینی فرصتی برای درک مقام و منزلت امام معصوم است
خوزستان ـ حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مدرسه حسینی بر عدم سخنگویی هر مطلب در هر مکانی تأکید دارد، گفت: منابر و عزاداری‌های حسینی فرصتی برای درک مقام و منزلت امام است.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیث «لا تتکلمن فیما لا یعنیک فإنی أخاف علیک الوزر و لا تتکلمن فیما یعینک حتی تری للکلام موضعا، فرب متکلم قد تکلم بالحق فعیب» از امام حسین (ع) اظهار داشت: هر سخنی را باید در جای خود بکار برد حتی اگر آن سخن بر حق باشد، اما زمانی که در جای نامناسب بکار برده شود، بیهوده و بی معنا خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) سکوت را یکی از نشانه‌های تعقل می‌داند، خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشمندان و علمای دین، سکوت اختیار می‌کنند مگر آنکه مورد پرسش قرار بگیرند یا سخنران منبر و نشستی باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مدرسه حسینی بر عدم سخنگویی هر مطلب در هر مکانی تأکید دارد، ادامه داد: نباید هر سخنی را گفت، چه بسا گفته بر حقی که در زمان نامناسب گفته شود سبب اذیت و آثار خلق سوء برای گوینده باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه منابر و عزاداری‌های حسینی فرصتی برای درک مقام و منزلت امام معصوم است، اضافه کرد: آنکه ما را دوست بدارد از منکر‌ها نهی می‌کند، اما برخی‌ها در پی لغزش انسان‌ها هستند؛ از این رو تشویق به منکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه مؤمن آینه مؤمن است، عنوان داشت: دوست کسی است که عیب‌ها را بگوید البته به هنگام بیان معایب، نخست باید خوبی‌ها را گفت تا مبادا نصیحت شونده دچار ناراحتی شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات