۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۷۵۵
رئیس مرکز خدمات تأکید کرد؛

ضرورت توجه مسؤولان به فرهنگ دینی جامعه

ضرورت توجه مسؤولان به فرهنگ دینی جامعه
رئیس مرکز خدمات گفت: متأسفانه آن‌طور که باید نسبت به مسائل فرهنگی که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است به ویژه فرهنگ دینی اهتمامی داده نشده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین ربانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مرکز خدمات در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)، به معرفی رسالت و مأموریت و برنامه‌های مرکز خدمات پرداخت.

وی با اشاره به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات در پشتیبانی از طلاب گفت: مأموریت مرکز خدمات این‌گونه تعریف شده است که حامی و پشتیبان رسالت حوزه ها و طلاب و روحانیون است و تلاش می‌کند حوزه‌های علمیه بتوانند اهدافشان را بهتر محقق کنند و کسانی که در تحقق این اهداف موفق‌تر هستند بیشتر حمایت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه حمایت‌های مرکز خدمات از طلاب به اندازه حداقل‌های حقوق شهروندی است، افزود: بیمه تأمین اجتماعی طلاب به‌اندازه حداقل حقوق کارگری است و استادی که 30 سال تدریس می‌کند به‌صورت حداقلی بیمه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اجرای طرح هدفمندی ارائه خدمات، استفاده حداکثری از ظرفیت طلاب و روحانیون و توزیع مناسب طلاب در سطح کشور است و ان شاء الله باقی نهادهای حوزوی با مرکز خدمات در اجرای این طرح همراهی خواهند داشت.

رئیس مرکز خدمات گفت: متأسفانه آن‌طور که باید نسبت به مسائل فرهنگی که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری(مدظله) است به ویژه فرهنگ دینی اهتمامی داده نشده است و امروز یک ضرورت است که مسؤولان به مسأله فرهنگ دینی بیشتر توجه کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دوره جدید مجلس به صورت کامل‌تر و دقیق‌تر به موضوع فرهنگ پرداخته شود و به فضل پروردگار شاهد موفقیت‌های چشمگیری در عرصه فرهنگ باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: خدمت به طلاب که سربازان امام زمان(عج) هستند جزء افضل قربات شماست و ان شاء الله کار بایسته‌ای در این مورد صورت گیرد.

تعداد کم طلاب و روحانیون پاسخگوی نیازهای معنوی و فرهنگی جامعه نیست

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مجلس یازدهم پایه مذهبی و دینی دارد و علاقه‌مند ‌است منویات آرمانی نظام اسلامی را پیش ببرد و این موضوع یک پیوندی را بین مجلس و حوزه‌های علمیه جدی‌تر از گذشته فراهم می‌کند.

وی افزود: روحانیون رهبران اجتماعی جامعه هستند و بسیاری از امور و سازش‌ها به خصوص در مناطق کوچک‌تر توسط روحانیت انجام می‌شود ولی بسیاری از روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها امام جماعت ندارند که باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی انجام شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: تعداد طلاب و روحانیون به نسبت افراد جامعه و نقشی که در جامعه دارند بسیار کم است و با این تعداد کم نیازهای معنوی و فرهنگی مردم پاسخ داده نمی‌شود./1350/د102/ق

ارسال نظرات