۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۱۷۵۹
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی مطرح کرد؛

معاهده دوستی بین امارات و رژیم صهیونیستی، ضربه به آرمان های فلسطین

معاهده دوستی بین امارات و رژیم صهیونیستی، ضربه به آرمان های فلسطین
کرمانشاه - امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: معاهده دوستی بین امارات و رژیم منحوس اسرائیل به مثابه دوستی با شیطان است و بانیان این تفاهم نامه جنایتکاران جنگی هستند.

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: همه مسلمانان، یک رسول، یک کتاب و یک قبله دارند و اختلافاتی که اکنون در جهان اسلام می بینیم نتیجه چندین عامل است.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: از یک سو این اختلافات نتیجه توطئه استعمارگران و در راس آن انگلیس است و از سوی دیگر این اختلافات را می توان نتیجه بی بصیرتی برخی از خواص در جهان اسلام دانست.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اختلاف رمز استیلای قدرت های بزرگ بر کشورهای اسلامی است، بیان داشت: رسول اکرم (ص)، اهل بیت علیهم السلام و به ویژه امام حسین علیه السلام تلاش بسیاری برای ایجاد وحدت در بین امت اسلام داشتند و در این راه با مشقت های بسیاری نیز روبرو گشتند.

ماموستا شیخی تصریح کرد: امام حسین (ع) که این روزها جهان اسلام عزادار ایشان می باشد، یکی از نمونه های بارز برای معیار قرار دادن مساله حق است، این امام همام همواره نسبت به مساله تفرقه بین امت اسلام هشدار می دادند و سرانجام در این راه  نیز جان عزیز خود را فدا کردند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اذعان کرد که اکنون جهان اسلام در گرداب تفرقه و دودستگی درگیر است و همین امر باعث شده که مستکبرین هرآنچه که به دنبال آن هستند به دست بیاورند.

این عالم اهل سنت با انتقاد شدید از معاهده دوستی اماراتی ها با دشمن شماره یک جهان اسلام، یعنی رژیم صهیونیستی عنوان کرد: دستی که اماراتی ها از روی حقارت به سوی رژیم کودک کش اسرائیل دراز کردند مایه تاسف برای جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: دولتمردان کشور به ظاهر اسلامی امارات عملا با این معاهده از پشت به ملت و آرمان های مردم فلسطین ضربه زدند که این امر به هیچ وجه برای جهان اسلام قابل تحمل نیست.

ماموستا شیخی گفت: شاید در یک برهه خیلی کوچک این معاهده دوستی برای اماراتی ها دستاوردهایی داشته باشد، ولی بی شک این کار کودکانه اماراتی ها برای آنان در بلندمدت هزینه های بسیار گزافی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی این معاهده بین امارات و رژیم منحوس اسرائیل را به مثابه دوستی با شیطان می دانند و پایه گذاران و بانیان این امر را جنایتکاران جنگی می دانند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات