۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۱۷۶۳
سخنران حرم مطهر رضوی:

باید به وعده‌های الهی اعتماد کنیم

باید به وعده‌های الهی اعتماد کنیم
خراسان رضوی- حجت الاسلام مقری گفت: در کربلا در دل اباعبدالله(ع) ذره ای از ترس در وجود نداشت و این به خاطر توکل و اعتماد به خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری، سخنران حرم مطهر رضوی در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به توکل در نگاه امام حسین(ع)، توکل را اعتماد کردن به خدا بیان و ابراز کرد: در دین ما هزاران وظیفه بر عهده ما گذاشته شده است از طرفی در مسیر انجام این وظایف ممکن است دچار ضعف، سستی و یأس شویم که توکل نیروی پیش برنده است و ما را در این مسیر کمک می کند.

حجت الاسلام مقری اظهار کرد: ما به علم، رحمت، رأفت و وعده های خدا باید اعتماد کنیم، هر وقت اعتماد به خدا را از دست دهیم آن موقع اهل انفاق و صبر نخواهیم بود و دچار شک و تردید در انجام کارها خواهیم بود، کسی می تواند به دین کمک کند که اعتماد صددرصدی داشته باشد و این توکل است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:« أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ»، افزود: برای عمل کردن اعتماد به خدا نیاز است.

سخنران حرم مطهر رضوی به حالت امام حسین(ع) و چهره آرام و آرامش ایشان در کربلا، گفت: در دل اباعبدالله(ع) ذره ای از ترس در وجود نداشت و این به خاطر توکل و اعتماد به خدا است.

وی بیان داشت: عبیدالله برای این اهل بیت(ع) را به کوفه آورد که منفعت آن ها در اسارت اهل بیت بود و اهل بیت را آورده بودند تا در مردم کوفه ترس ایجاد کنند و کسی جرأت مخالفت با بنی امیه پیدا نکند اما اهل بیت امام حسین(ع) به خاطر توکل در برابر بی امیه ایستادند و آن ها را رسوا کردند./864/پ203/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات