۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۷۶۷
آیت الله عبداللهی مطرح کرد؛

احیای شعائر حسینی؛ پشتوانه حرکت انقلابی

احیای شعائر حسینی؛ پشتوانه حرکت انقلابی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را مولود مبارک قیام عاشورا دانست و گفت: در واقع امام خمینی(ره) شعائر حسینی را پشتوانه حرکت خود قرار دادند.

آیت الله محمود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: یکی از آموزه های اساسی قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) که منطبق با عقل و منطق است، بزرگداشت شخصیت های الگو و برخوردار از ارزش های الهی و معنوی است.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه تمامی ارزش های الهی در قیام عاشورا تجلی پیدا کرده است، عنوان کرد: علت بزرگداشت اهل بیت(ع) و قیام عاشورا، قرار گرفتن جامعه در مسیر تلاش و فداکاری های شخصیت های بزرگ اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) از ابعاد مختلف برای تمامی بشریت الگو است، اظهار داشت: همان طور که دین اسلام ابدی است، قیام عاشورا نیز دارای ابعاد بین المللی و ابدی است.

آیت الله عبداللهی افزود: ارزش های الهی و انسانی مانند مقاومت، جانبازی، ایستادگی، عزتمندی، اقتدار، مبارزه با ظلم، رهایی از چنگال طواغیت و غیره در عمل و قول امام حسین(ع) و یاران ایشان تبلور یافته است.

وی انقلاب اسلامی را مولود مبارک کربلا و قیام عاشورا دانست و ابراز کرد: در واقع امام خمینی(ره) با احیای شعائر حسینی این شعائر را پشتوانه حرکت خود قرار دادند و توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس با یاد مصائب اهل بیت(ع) روحیه خودشان را تقویت می کردند، ادامه داد: شخصیت های بزرگی مانند سردار سلیمانی و شهید حججی با الگو گیری از امام حسین(ع) با سربلندی این مسیر را طی کردند.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه ایستادگی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی با تکیه بر آموزه های عاشورایی است، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی جهت دهی کرده و جامعه در مسیر ارزش های اللهی قرار دهد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات