۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۷۸۶
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

مدرسه امام باقر و امام صادق مدرسه حسینی است

مدرسه امام باقر و امام صادق مدرسه حسینی است
خراسان رضوی - آیت الله عاملی گفت: امام حسین با شهادت خود کاری کرد تا امروز هیچ کسی نمی تواند وهابیت، داعش، القاعده و طالبان را به اسلام ناب محمدی نسبت دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل شب گذشته در حرم مطهر رضوی با اشاره به مفهوم شهادت، گفت: تمام ادیان الهی مفهوم شهادت را دارند، خدا برای همه بشریت کتاب و پیامبر فرستاده و راه و رسم زندگی را تدوین و به بشریت عرضه کرده است، دین خدا منحصر به اعمال عبادی نیست و عبادت فقط در مسجد نیست بلکه دین برای اصلاحات اجتماعی است.

وی افزود: در همه روایات امر به معروف و نهی از منکر در برابر بقیه عبادات مانند دریا در برابر نوک سوزن است، اگر کسی می خواهد با توشه خوب از دنیا برود، باید بداند که حساسیت دین ما به ظلم، ظالم، ظالمان خودسر و طاغوت استثنایی است.

آیت الله عاملی به تأکید قرآن در خصوص در برابر ظلم و ظالم ایستادن اشاره و ابراز کرد: خدا می فرماید:«ریشه دین من از عبادت و کافر شدن به طاغوت است.»، خداوند فرموده است که من عبادتی را می پذیریم که در کنار عبادت به طاغوت کافر شوید همچنین خدا فرمود:«دین من در دو کلمه صدق و عدالت خلاصه می شود.»

امام جمعه اردبیل افزود: این چنین تأکید به عدالت و تبری جستن از ظلم و ظالم فقط در فقه و معارف اهل بیت است و خدا قسم خورده است که رعیت را که در حاکم جائر قرار گیرد ولو که عبادت کذایی داشته باشد، عذاب می کند همچنین تحریک کننده ترین حمله در مفاهیم دینی علیه استبداد و حکام جور و حکام است و این قضیه باعث شده در برابر ادیان الهی جبهه گیری و اولین دشمن دین خدا حکام جور هستند.

آیت الله عاملی بیان داشت: بین ولی خدا و خدا هیچ حجابی نیست همچنین شهید عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ است و وقتی شهید شد در نزد خدا از او پذیرایی می شود یعنی هیچ حجابی نیست، در زمان امام حسین(ع) نیز چنان انحرافی در دین بعد از پیامبر(ص) ایجاد شده بود که جز با شهادت حضرت درست نمی شد و اسلام زنده نمی شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در زمان پیامبر فرصت نشده بود تا همه احکام بیان شود و بیشتر روایات نبوی را نیز دشمنان اسلام از بین برده بودند و در زمان امام حسن و امام حسین(ع) نیز تعداد اندکی برای پرسیدن مسائل نزد این بزرگواران می آمدند و همه مأیوس بودند اما جاذبه و شهادت امام حسین موجب شد 20 میلیون نفر جذب مکتب حسینی شوند و مدرسه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) چنان با استقبال مواجه شود و همه احکام بیان شود و در حقیقت مدرسه امام باقر و امام صادق مدرسه حسینی بود.

وی بیان داشت: هیچ مذهبی مانند مذهب شیعه چنین جاذبه ای ندارد که همه این ها را مدیون امام حسین(ع) هستیم، امام حسین(ع) با شهادت خود کاری کرد تا امروز هیچ کسی نمی تواند وهابیت، داعش، القاعده و طالبان را به اسلام ناب محمدی نسبت دهد.

آیت الله عاملی با اشاره به دلیل لبیک حضرت قاسم بن الحسن به عنوان یک نوجوان 13 ساله به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) گفت: سن کم شهادت را شیرین تر از عسل می کند و اگر معرفت در کسی ایجاد شود حتی در سن پایین تر از حضرت نیز چنین خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل افزود: شهدا مانند شهید حججی به محرمیت با خدا و معارف دینی رسیده و می فهمند شهادت آرزوی انسان کامل است و حاضر می شوند همه چیز خود را بدهند تا رضایت خدا را به دست آورند، بالاترین آرزو برای عارف این است که همه چیز خود را بدهد و به یک نگاه معشوق راه پیدا کند که شهدا به چنین مقامی دست یافته اند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات