۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۱۸۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

فعالیت ۸۳ درصد از هیأت های مذهبی گلستان در ایام محرم

فعالیت ۸۳ درصد از هیأت های مذهبی گلستان در ایام محرم
گلستان - حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئات مذهبی، گفت: ۸۳ درصد از هیأت های گلستان در ایام محرم برنامه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیر تبلیغات اسلامی گرگان پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: عزاداری و سوگواری ایام محرم در سطح استان با رعایت پروتکل‌ها برگزار شده و تقریباً ۹۸ درصد از افراد برای حضور در هیئت‌ها و مساجد در ایام عزاداری از ماسک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۳ درصد از هیئت‌ها در ایام محرم فعال بوده و ۱۷ درصد از هیئت‌ها هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدود بودن فضای هیئت، برنامه‌های خود تعطیل کردند.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: ۷۵ درصد از هیئت‌های عزاداری استان در فضای باز و ۲۵ درصد هم در فضای مسقف مراسم عزاداری را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: در برخی از شهرهای استان مراسم روضه خانگی به صورت وسیع برگزار می‌شود و نظارتی بر عملکردآن ها وجود ندارد.

حجت الاسلام ولی نژاد از ستاد کرونا خواست تا مصوبه‌ای برای برگزاری مراسم در اماکن مذهبی دارای سقف بلند داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان خبر داد و گفت: از روز هفتم محرم به بعد حضور گسترده‌تر و شور بیشتری را در هیئت‌ها شاهد خواهیم بود و انتظار داریم که تصمیم گیری در خصوص برگزاری مراسم در برخی از اماکن مسقف و نظارت بیشتر بر توزیع ماسک صورت گیرد./1399/د102/ب1

ارسال نظرات