۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۱۸۵۸
امام جمعه موقت کرمانشاه:

طلاب از هر فرصتی برای کسب معارف دینی و اسلامی استفاده کنند

طلاب از هر فرصتی برای کسب معارف دینی و اسلامی استفاده کنند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: طلبه نباید اوقات فراغت خود را به بطالت بگذراند، بلکه باید از هر فرصتی برای کسب معارف دینی و اسلامی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مدارس علمیه استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه بود، اظهار داشت: محرم و صفر به فرموده امام راحل سبب زنده نگه داشتن اسلام شده است که این سخن امام خمینی (ره) بسیار عمیق و پرمعناست.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: بی شک اگر قیام امام حسین (ع) و یارانش در ماه محرم صورت نمی گرفت اکنون معلوم نبود که اسلام چه سرنوشتی پیدا کرده بود و یا اصلا وجود داشت یا نه.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اکنون بعد از گذشت 14 قرن از واقعه کربلا و ایثار امام حسین (ع) برای حفظ اسلام، حال شما روحانیون و طلاب به عنوان سربازان و مدافعان دین وظیفه حفظ و پاسداری از اسلام در برابر دشمنان را بر عهده دارید.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی اظهار کرد: بی شک شما از سوی امام عصر (عج) به عنوان سربازان دین انتخاب شده اید و باید به این توجه حضرت ولی عصر (عج) به خودتان بسیار خرسند باشید.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: باید در راه اسلام و دین کوشا باشید تا در برابر شبهات دینی و تحریفاتی که دشمنان علیه اسلام ایجاد می کنند، بتوانید جوابگوی نسل جوان و پرسشگر باشید.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طلاب جوان باید قدر این روزها را به خوبی بدانند، زمانی که ما در حجره ها درس طلبگی می خواندیم از کمترین امکانات محروم بودیم، ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام زیرساخت ها در حوزه ها و مدارس علمیه مهیاست که این برای شما عزیزان یک امتیاز و فرصت مغتنم است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: همچنین اگر می خواهید که در برابر شبهات دینی دشمنان دین موفق باشید باید جدای از مطالعه کتب درسی نسب به پژوهش و تحقیق و مطالعه آثار بزرگان دین همانند شهید مطهری کوشا باشید.

وی تصریح کرد: در آثار شهید مطهری بی شک پاسخ بسیاری از شبهات دشمنان آمده است، لذا هر طلبه مکلف است که نسبت به مطالعه آثار این عالم دینی کوشا باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه مسیر طلبگی پر از فراز و نشیب است، افزود: مسیر و راهی که شما انتخاب کرده اید بسیار خوب و شایسته است و خانواده های شما باید افتخار کنند که فرزندان آنان به عنوان سربازان دین خدمت می کنند، البته امکان دارد در دین مسیر با کج فهمی های برخی افراد روبرو شوید که این طبیعی است و اجازه ندهید که این افکار شما را از مسیری که انتخاب کرده اید، دلسرد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: موضوع دیگری که باید طلاب خوب بدان توجه کنند، وقت شناسی است. طلبه نباید اوقات فراغت خود را به بطالت بگذراند، بلکه باید از هر فرصتی برای کسب معارف دینی و اسلامی استفاده کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: اگر درباره زندگی بزرگان دین و مراجع عظام مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که مساله زمان برای آنها از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار بوده است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات