۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۸۶۸
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان:

۷ هزار طلبه و روحانی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان هستند

۷ هزار طلبه و روحانی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان هستند
اصفهان - حجت الاسلام یوسفی گفت: درمجموع نزدیک به ۷ هزار طلبه و روحانی و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام میثم یوسفی ظهر امروز در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، گفت: تنها مرکز حوزوی که تمام اطلاعات طلاب خواهر و برادر و شیعه و سنی و ایرانی و غیر ایرانی دارد مرکز خدمات حوزه است.

به گفته وی مرکز خدمات حوزه تنها مرکزی است که تجمیع اطلاعات را دارد و با سایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، اداره ثبت و احوال، مرکز مدیریت حوزه و مرکز مدیریت حوزه خواهران لینک است و اطلاعات جامعی درسامانه مرکز خدمات ثبت و در  دسترس دارد.

حجت الاسلام یوسفی گفت: در منطقه کاشان بزرگ ۱۹ مدرسه علمیه فعال و یک مدرسه علمیه در حال ساخت است که از این تعداد ۱۳ مدرسه در شهرستان کاشان است و ۶ مدرسه در شهر‌های تابعه کاشان است.

وی با اشاره به فعالیت سه مدرسه علمیه خواهران در شهر کاشان و ۳ مدرسه علمیه خواهران در شهر‌های تابعه شهرستان کاشان فعال افزود: دو مدرسه علمیه خواهران نیز در شهرستان آران و بیدگل و یک مدرسه علمیه در شهرستان نطنز فعال است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان گفت: مدارس علمیه شهر‌های نطنز در استان اصفهان و نراق در استان مرکزی نیز زیر نظر حوزه علمیه کاشان هستند.

حجت الاسلام یوسفی یادآور شد: حوزه علمیه کاشان استانی دیده شده است و تنها شهرستان در کشور است که مرکز خدمات مستقل دارد و مستقیما زیر نظر ستاد فعالیت می‌کند و به همین دلیل از آن به نام حوزه علمیه منطقه کاشان نام برده می‌شود.

وی افزود: در بحث مدارس علمیه نیز شهرستان کاشان استانی فعالیت می‌کند و مدارس علمیه شهر‌های قمصر، برزک، نطنز، شهرستان آران و بیدگل و مدرسه علمیه نراق از استان مرکزی زیر نظر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان است که با نظر رهبری دارای یک مرکز خدمات حوزه مستقل است.

وی تعداد طلاب خواهر و برادر در منطقه کاشان را ۵ هزار و ۷۹۲ نفراعلام کرد و گفت: این تعداد طلبه خواهر و برادر در ۱۹ مدرسه علیمه منطقه کاشان فعالیت دارند.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۱۷ نفر از خانواده‌ها و فرزندان طلاب تحت پوشش مرکز خدمات هستند افزود: در مجموع نزدیک به ۷ هزار طلبه و فرزندان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان بزرگ هستند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
تیتر و متن خبرتان مطابقت ندارد. لطفا دقت کنید
0
0