۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۸۷۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

ائمه جمعه در راه رسیدن جهان اسلام به وحدت حرکت کنند

ائمه جمعه در راه رسیدن جهان اسلام به وحدت حرکت کنند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: باید همه ائمه جمعه سراسر کشور در راه رسیدن جهان اسلام به وحدت واقعی حرکت کنند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی امروز در حاشیه مراسم معارفه وی به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: در ابتدا جا دارد یادی داشته باشیم از مرحوم ماموستا ملامحمد محمدی که اسوه علم، ریاضت و مردم داری بود.

امام جمعه جدید اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر مرحوم ماموستا محمدی عمر خود را در راه وحدت و برادری بین سنی و شیعه وقف کرد.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود گفت: امیدوارم بنده که امروز به عنوان امام جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه منصوب شده ام، در راه تعالی دین و انقلاب موفق باشم البته در این راه نیازمند همراهی، راهنمایی و... برادران دینی خود هستم.

ماموستا مرادی ادامه داد: بی شک نقش ائمه جمعه در اسلام بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا باید سعی کنیم که با اعمال و کردار خود زمینه معرفی چهره واقعی و رحمانی دین اسلام به جهانیان را مهیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد وحدت خوبی بین مذاهب مختلف در کرمانشاه هستیم، گفت: وحدت نیاز حیاتی جهان اسلام است، اگر امروز در منطقه شاهد گروه های افرادی و تروریسم در بین کشورهای اسلامی هستیم، اینها نتیجه عدم انسجام و برادری و از سوی دیگر دخالت های بیگانگان است.

امام جمعه جدید اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: همه مسلمانان یک کتاب، یک پیامبر و یک قبله دارند، لذا تفرقه و دودستگی دیگر هیچ معنایی ندارد.

ماموستا مرادی ادامه داد: خوشبختانه وحدت برادران شیعه و سنی کرمانشاه در کشور مثال زدنی است و همین امر باعث شده است که دشمنان نتوانند که توطئه های شیطانی خود را در این استان عملیاتی کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: بی شک باید همه ائمه جمعه سراسر کشور در راه رسیدن جهان اسلام به وحدت واقعی حرکت کنند، زیرا امروز اهمیت وحدت برای مسلمانان همانند اهمیت وجود هوا برای زندگی است./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات