۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۶۱۸۸۰
آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد؛

شناخت کرامات اهل بیت؛ فزاینده معرفت، محبت و اطاعت پیروان

شناخت کرامات اهل بیت؛ فزاینده معرفت، محبت و اطاعت پیروان
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در صورتی که شرایط صحت در نقل کرامت اهل بیت(ع) مهیا باشد، این کرامات می تواند موجب افزایش معرفت، محبت و اطاعت از ائمه معصومین(ع) شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنرانی روز ششم ماه محرم که از صفحات مجازی پخش شد، با بیان اینکه یکی از راه های مهم برای شناخت مقام اهل بیت(ع) مشاهده آثار و معجزات ایشان است، گفت: در اصطلاح علم کلام به این معجزات، کرامت گفته می شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه کرامات دیده و شنیده شده از اهل بیت(ع) در کشور ما غیرقابل شمارش است، عنوان کرد: به عنوان مثال کرامات امام رضا(ع) به قدری که بخشی در آستان مقدس رضوی برای ثبت و ضبط این کرامات اختصاص داده شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برخی فکر می کنند هر کار خلاف عادتی کرامت محسوب می شود و برخی شیادان نیز با استفاده از ساده لوحی مردم و تحمل برخی ریاضت ها به غیب گویی و پیش گویی های باطل می پردازند.

وی با اشاره به فعالیت باطل برخی از فرقه های صوفیه، اظهار داشت: این فرقه فعالیت باطل خود را نشانه برخورداری از مقامات عالیه معرفی می کنند در حالی علاوه بر نفی اصل، تایید مفاد اعمال آن ها نیز کمک به پویندگان راه شیطان است.

آیت الله مصباح یزدی شرط شناخت کرامت اهل بیت(ع) را استفاده از عقل در طریق اثبات غیر عادی بودن کرامت دانست و افزود: منظور از کرامات اهل بیت(ع) اعمالی است که کاملا روشن باشد که از راه عنایت الهی به دست آمده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: در صورتی که شرایط صحت در نقل کرامت اهل بیت(ع) مهیا باشد، این کرامات می تواند موجب افزایش معرفت، محبت و اطاعت از ائمه معصومین(ع) شود./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات