۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۱۹۰۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

رابطه قرب الهی و ولایت

رابطه قرب الهی و ولایت
تهران - استاد حوزه علمیه راه تقرب به پروردگار را در گرو اتصال به ولایت دانست و گفت: تسلیم ولایت شدن انسان را به کمال می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، چهارشنبه‌شب در مراسمی که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم دستور می‌دهد تقواپیشه کنید و با صادقین پیوند بخورید.

وی افزود: جناب سلمان از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند مقصود از صادقین چه کسانی هستند حضرت فرمودند برادرم علی و فرزندان ایشان تا روز قیامت؛ همه وجود خاندان عصمت و طهارت(ع) صدق است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه تنها راه برای رسیدن به خداوند متعال پیوند با امامت و ولایت است، عنوان کرد: امامت و ولایت صراط است و انسان تنها از طریق این راه می‌تواند به سعادت برسد. استعدادهای نورانی انسان تنها در سایه ولی الهی رشد می‌کند.

استاد حوزه علمیه تنها راه تهذیب نفس و قرب الی الله را درگرو اتصال به ولایت بیان کرد و گفت: انسان به‌واسطه ولی الهی می‌تواند به خداوند متصف شود؛ زمانی که یک موجود پایین‌تر خودش را به یک موجود بالاتر بسپارد رشد می‌کند، اهل‌بیت(ع) انسان‌های برتر هستند برای همین اگر انسان خودش را به آنان بسپارد کمالات آن بزرگواران در وجود او ظهور می‌کند.

وی بابیان اینکه انسان‌ها هنگام ظهور به‌صورت جهشی رشد می‌کنند و عقل‌ها کامل می‌شود، اظهار داشت: در این دوران همه افراد اخلاق مدار می‌شوند زیرا همه تربیت‌شده امام زمان(عج) هستند و به رشد رسیده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: رشد اخلاقی، ایمانی و اعتقادی مردم هنگام ظهور نتیجه معجزه نیست بلکه به خاطر آن است که مردم در آن زمان خودشان را به امام زمان(عج) می‌سپارند و تسلیم حضرت هستند برای همین کمالات امام در وجود یاران‌شان ظهور پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند دستور داد به حضرت آدم سجده شود ابلیس از این دستور سرباز زد درحالی‌که اگر در برابر ولی الهی خضوع می‌کرد می‌توانست به رشد و کمال دست یابد؛ تکبر مانع ورود شیطان به وادی ولایت شد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات