۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۹۱۵
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

علت همراهی اهل بیت امام حسین با کاروان کربلا

علت همراهی اهل بیت امام حسین با کاروان کربلا
حجت الاسلام گلزاده به تبین علل همراهی اهل بیت امام حسین(ع) با کروان کربلا پرداخت و گفت: سیدالشهدا(ع) همواره به آگاهی سازی و آشنایی مردم با اهداف قیام خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب هفتم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: برخی این شبهه را مطرح کرده اند؛ چرا امام حسین(ع) با آن که از شهادت خود آگاهی داشت، زن و فرزندانش را به همراه خود به کربلا برد؟، در حالی که اگر آنها در مدینه می ماندند از امنیت بیشتری برخوردار بودند.

حجت الاسلام گلزاده به تببین علل همراهی خانواده با کاروان امام حسین(ع) پرداخت و گفت: سیدالشهدا و یاران او ابتدا از شهر مدینه به مکه سفر کردند و چندین ماه در مکه ماندند و ایشان در این مدت به آگاهی سازی و آشنایی مردم با اهداف قیام خود پرداخته بود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در این مدت اخبار عدم بیعت امام حسین(ع) و حرکت ایشان از مدینه به سوی مکه به حاکمان اموی رسید و امویان قصد ترور سیدالشهدا در ایام حج را داشتند؛ از این رو ایشان مراسم حج را زودتر تمام کرد و به حرکت خود ادامه داد؛ از این رو مدینه و مکه برای ایشان و خانواده آنها نا امن بوده است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بر اساس مصلحت امت اسلامی را هدایت می کنند، گفت: بر حسب ظاهر مردم کوفه موافق و طرفدار قیام امام حسین(ع) و برخلاف حکومت یزید بودند، از این رو مردم این سرزمین در نامه های بسیاری، سیدالشهدا را برای برپایی حکومت به کوفه دعوت کردند.

حجت الاسلام گلزاده اظهار داشت: امام حسین(ع) در مسیر حرکت خود به کوفه با سران قبایل و حاکمان برخی مناطق دیدار و گفت و گو داشته و آنها به قیام علیه حکومت یزید دعوت می کرد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام حسین(ع) در مسیر نامه مسلم بن عقیل دریافت کرد و متوجه شد که مردم کوفه دچار گمراهی و انحطاط در مسیر شده اند و با قیام ایشان همراهی نخواهند کرد، بسیاری از آنها آماده جنگ با سیدالشهدا شدند؛ از این رو شهر کوفه از امنیت خارج شده بود.

حجت الاسلام گلزاده ابراز داشت: امام حسین(ع) برای دستیابی به اهداف قیام و نجات جامعه اسلامی از انحطاط و گمراهی، چاره ای جزء اینکه خانواده، زنان و کودکان را همراه خود به کربلا بیاورد، نداشته است./998/پ202/ق

ارسال نظرات