۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۹۴۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم اجرای فوق برنامه از سوی ائمه جماعات مساجد

لزوم اجرای فوق برنامه از سوی ائمه جماعات مساجد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اجرای فوق برنامه‌های درس اخلاق، تفسیر، احکام و اعتقادات از سوی ائمه جماعات ضرورتی انکارناپذیر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و دبیران ائمه جماعات شهرستان کاشان، گفت: به جای استفاده از واژه نماز در سه وقت از نماز در اوقات نماز استفاده کنید چرا که نماز صلوات خمسه در سه وقت است.

وی به لزوم داشتن فوق برنامه در کنار برنامه‌های رایج از سوی ائمه جماعات تأکید کرد و افزود: اجرای فوق برنامه‌های درس اخلاق، تفسیر، احکام و اعتقادات ازسوی ائمه جماعات ضرورتی انکارناپذیر است.

آیت الله سلیمانی گفت: آیت الله مشکینی بیان احکام را مقدم بر منبر می‌دانست و قبل از منبر احکام می‌گفت و اعتقاد داشت مردم به آموزش احکام دین نیاز دارند، از این رو ائمه جماعات باید برای بیان احکام بین دو نماز اهتمام داشته باشند.

وی به حفظ شئون امامت از سوی ائمه جماعات اشاره کرد و با بیان اینکه امام جماعت باید مقید به آداب امام جماعت باشد، افزود: لباس مرتب نماد ادب است و تنها پوشش برای سرما و گرما نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان ارتباط با چهار عنصر موثر مسجد، امام جماعت هیات امنا، کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج را مهم دانست و گفت: باید بررسی شود چه تعداد از مساجد با چهار عنصر موثر مسجد در ارتباط هستند.

وی بر تأسیس هیأت امنای ترکیبی مساجد تأکید کرد و افزود: هیات امنای مساجد علاوه براینکه باید ترکیبی از نوجوانان، جوانان، میانسالان و کهنسالان باشد، بانوان نیر نیازمند هیات امناء فرهنگی مساجد هستند.

به گفته وی امام جماعت باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از نماز در مسجد حاضر  و ۳۰ دقیقه بعد از نماز جماعت از مساجد خارج شود.

آیت الله سلیمانی تقدیر و تجلیل از برترین‌های مسابقات المپیاد علمی، نفرات برتر نماز و قرآن، خطاطی و نقاشی، برترین‌های ورزشی و هنری هر محله در مسجد محل را نشان دهنده ارتباط مسجد با مجموعه پیرامون آن دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: تمام فعالیت فرهنگی، اجتماعی و درمانی تا شعاع چند کیلومتری از چهار جهت مسجد باید زیر نظر مسجد باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات