۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۹۴۹
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان:

۷۲ درصد از ائمه جماعات مساجد کاشان جوان هستند

۷۲ درصد از ائمه جماعات مساجد کاشان جوان هستند
اصفهان - حجت الاسلام نوروززاده گفت: ۷۲ درصد از ائمه جماعات شهرستان کاشان جوان، ۲۵ درصد میانسال و ۳ درصد مابقی سالمند هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، رحمت الله نوروززاده، پیش از ظهر امروز دردیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، گفت: شورا‌های مناطق ائمه جماعات شهرستان کاشان با هدف تعامل و ارتباط و انتقال تجارب ائمه جماعات شهرستان تأسیس شده است.

وی افزود: هر منطقه به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ مسجد را تحت پوشش دارد و از میان ائمه جماعات هر منطقه حداقل ۵ و حداکثر ۷ نفر به عنوان اعضای شورا در زمینه سیاست گذاری‌های تبلیغی در منطقه و تعامل و ارتباط با ائمه جماعات فعالیت دارند.

حجت الاسلام نوروززاده تعداد ائمه جماعات در شهرستان کاشان را ۳۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: از ۳۱۵ امام جماعات در شهرستان کاشان ۲۷۰ امام جماعت در شهر کاشان و ۴۵ امام جماعت در روستا‌ها هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان یادآور شد: درصد زیادی از روستا‌های شهرستان کاشان فاقد امام جماعت و نماز جماعت هستند.

به گفته وی ۷۲ درصد از ائمه جماعات شهرستان کاشان جوان، ۲۵ درصد میانسال و ۳ درصد مابقی سالمند هستند و مقدمات بازنشستگی آن‌ها فراهم شده است.

حجت الاسلام نوروززاده یادآور شد: ۳۵ درصد از ائمه جماعات شهرستان کاشان مبتدی، ۳۳ درصد سابقه ۵ تا ۱۰ ساله، ۱۵ درصد سابقه ۱۰ تا ۳۰ سال و ۱۷ درصد از ائمه جماعات شهرستان کاشان بیش از ۳۰ سال فعالیت دارند.

به گقته وی ۳۸ درصد از امامان جماعات شهرستان در کلاس‌های آموزش مدیریت مسجد شرکت کرده اند.

لازم به ذکراست، ۴۳۰ مسجد جدید و قدیمی در شهرستان کاشان است که از این تعداد ۲۶۶ مسجد در شهرکاشان است و از ۴۳۰ مسجد در شهرستان کاشان ۳۲۰ مسجد فعال دارای امام جماعت و اقامه نماز جماعت هستند، ۲ مسجد آقا بزرگ و مسجد جامع از قدیمی‌ترین مساجد شهرستان کاشان هستند که به ثبت ملی رسیده اند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات