۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۹۵۳
مدیر حوزه علمیه فارس:

مشکلات کشور با روی کار آمدن دولت متخصص و جهادی حل می شود

مشکلات کشور با روی کار آمدن دولت متخصص و جهادی حل می شود
فارس - حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: دولت از ابتدا با ناهماهنگی و کم کاری روی کار آمد و با استفاده از مدیران فرسوده در عمل نتوانست رضایت خاطر مردم را جلب کند.

حجت الاسلام استوارمیمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد 7 ساله دولت گفت: دولت تدبیر از ابتدا با ناهماهنگی و کم­ کاری روی کار آمد و با استفاده از مدیران فرسوده در عمل نتوانست رضایت خاطر مردم را جلب کند و در این یک سال پیش رو هم انتظاری نمی توان داشت، بنابراین لحظه شماری می کنیم تا دولتی کار بلد، متخصص با روحیه جهادی و با انگیزه های بالای تمدن سازی برسرکار بیاید.

وی عملکرد خوب دولت در برخی بخش ها را یادآور شد و افزود: انصاف حکم می کند که خوبی­ های هرچند اندک بخش های مختلف دولت را هم از نظر دور نداشت، ازجمله وزارت بهداشت که در این ایام شیوع کرونا فشار زیادی را تحمل کرد و یا بانک مرکزی که در مقابل برخی بی تدبیری ها از خود مقاومت نشان داد.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: گرچه دولت شعار اعتدال را برگزید و اعتدال هم به معنی عدم افراط و تفریط است، اما در عمل دولت در عدم اعتماد به ملت خود، در اعتماد به غرب و... دچار افراط شد.

وی ادامه داد: اعتدال یعنی محور قرار دادن عقلانیت و روحیه انقلابی، استقلال طلبی، عزت طلبی ملی و آزادی خواهی جزئی از عقلانیت است اما آنچه در عمل اتفاق افتاد چیزی غیر از اعتدال بود.

استاد حوزه علمیه مقوله فرهنگ را قربانی دولت های مختلف دانست و افزود: دولت های مختلف توجهی به مقوله فرهنگ نداشته اند؛ با آغاز دولت اصلاحات جریانات ساختار شکن که انحطاط فرهنگی جامعه اسلامی را دنبال می کردند احساس کردند که در مجموعه دولت هم تریبون دارند و نتیجه این شد که از قدرت و تریبون خود برای ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی بهره گرفته و در این دولت هم همان مسیر ادامه یافت.

وی با اشاره به مردودی متولیان فرهنگی دولت اظهار داشت: در کشور با مفسدین اقتصادی برخورد می شود، با خائنین امنیتی برخورد می شود اما با خائنین فرهنگی که دربدنه دولت و مجلس و حتی فضای رسانه حضور داشتند و دست به اباحه گری ها و سنت شکنی های مخرب زدند و جامعه را به سمت انحطاط فرهنگی بردند، برخوردی نمی شود.

حجت الاسلام استوارمیمندی با اشاره به نارضایتی مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد شورای عالی فضای مجازی بیان داشت: همین بی توجهی به مقوله فرهنگ در حوزه فضای مجازی نیز دیده می شود و این ضعف از سویی به عملکرد شورای عالی فضای مجازی بر می گردد و از سوی دیگر به کم کاری وزارت ارتباطات و نگاه سیاسی و بنگاه مآبانه وزیر ارتباطات در بحث فروش حجم اینترنت سبب شد تا فضای مجازی به خوبی مدیریت نشود و پروژه شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی زمین بماند.

وی در پایان عملکرد دولت درحوزه اقتصاد را ضعیف دانست و گفت: در کارنامه دولت چیزی جز تورم افسارگسیخته، تعطیلی کارخانجات و بنگاه های تولیدی و عدم تلاش برای خودکفایی کشور مشاهده نمی شود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات