۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۰۱۰
آیت الله مهدوی تأکید کرد؛

تبلیغ؛ وظیفه‌ای همگانی

تبلیغ؛ وظیفه‌ای همگانی
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما باید در عرصه تبلیغ و تشویق و ترویج دین اقدام کنیم و با برپایی جلسات دینی در حد توان خود «داعی الله» باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در غدیریه اصفهان، با بیان اینکه خداوند نیازی به تبلیغ دین خود ندارد چنانچه نیازی به واسطه ندارد، اما چهارده معصوم(ع) را به عنوان واسطه قرارداده است، گفت: خداوند تبلیغ دین را برعهده همه گذاشته است.

وی در ادامه افزود: کسانی که به خداوند دعوت می‌کنند در قرآن کریم «داعی الله» نام دارند، این جلسات وعظ و خطابه و عزاداری هم همین است، چرا که دعوت به سوی خداوند در آن صورت می‌گیرد و به همین دلیل چنین جلساتی ارزشمند است، کمیت جلسه اهمیتی ندارد بلکه وقتی نیت خدایی است، این مسأله ارزش و اهمیت جلسه را تعیین می‌کند.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اینکه جایگاه روضه و مجالس عزاداری و سخنرانی و ذکر فضیلت و مصائب اهل بیت(ع) بسیار ویژه است، اظهار کرد: برپایی این مراسمات در تنافی با رعایت دستورات بهداشتی که برای صحت و سلامتی ما ارائه شده نیست، گرچه مسؤولان دیگر هم باید رعایت می‌کردند اما توجهی به آنها نشده است و نسبت به آن انتقاد داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: خداوند به واسطه نیاز نداشته است، اساسا خداوند به هیچ چیزی نیاز ندارد، آنچه هست نیاز ما به کمال است، ما اگر واسطه نداشتیم رسیدن به کمال برای ما بسیار سخت یا شاید محال بود.

وی با بیان اینکه یکی از فایده های وجود اهل بیت(ع) برای ما این است که دست ما را می‌گیرند و به سمت کمال می برد، تصریح کرد: میلیون‌ها مطلب از سوی اهل بیت(ع) به ما آموزش داده شده است که برای ما کاربردهای بسیاری داشته است و هزاران مسأله را مراجع معظم تقلید با آن حل کرده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، اهل بیت(ع) را عامل معرفی خداوند به بندگان عنوان کرد و گفت: همه ما باید در عرصه تبلیغ و تشویق و ترویج دین اقدام کنیم و با برپایی جلسات دینی در حد توان خود «داعی الله» باشیم، جلسات هفتگی توسل به اهل بیت(ع) در این خصوص بسیار مفید و مؤثر است.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت توسل به اهل بیت(ع) و روضه خوانی و توسل به ائمه اطهار(ع) در زندگی انسان، اظهار کرد: کسانی که اهل بیت(ع) را ندارند دچار انحراف می‌شوند، حتی اهل سنت نیز چون اهل بیت(ع) را قبول نکردند هزاران مطلب را بلد نیستند، چرا که از معارف دین فاصله گرفته‌اند./1304/پ210/ف

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات