۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۲۰۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

قناعت، راه نفوذ شیطان را می‌بندد

قناعت، راه نفوذ شیطان را می‌بندد
اصفهان ـ حجت الاسلام اسلامی تبار انسان اگر آنچه را خدا برای او به عنوان روزی قرار داده است راضی باشد شیطان توان نفوذ را در او نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز جمعه هشتم ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: احتمال انحراف برای همه انسان‌ها وجود دارد و هیچ کس از شر شیطان در امان نیست.

وی افزود: اعتماد بیش از اندازه انسان به خود نخستین مرحله لغزش انسان است به ویژه دردید و بازدید‌های خانوادگی باید مراقب اختلاط محرم و نامحرم بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شیطان در انسان با انصاف نمی‌تواند نفوذ کند و کسی که انصاف داشته باشد آنچه را که برای خود می‌پسند برای دیگران نیز می‌پسند.

وی از انصاف به عنوان سید اعمال نام برد و عنوان کرد: انسان با انصاف، انسان با تقوا است و انسان‌های با تقوا دین دار و دین شناس و دارای مراتبی هستند و با خدا رابطه خوبی دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار داشتن انصاف را یکی دیکر از راه‌های ارتباط با خدا دانست و اظهار داشت: کسی که انصاف داشته باشد هر آنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیزمی‌پسندد.

به گفته وی تقوای واقعی حکم رادار را در وجود انسان دارد تا هنگام نفوذ شیطان او را ردیابی کرده و اجاز نفوذ را به شیطان نمی دهد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان اگر آنچه را خدا برای او به عنوان روزی قرار داده است راضی باشد شیطان توان نفوذ را در او نخواهد داشت، اما انسانی که به روزی خدا قناعت نداشته باشد برای کسب روزی بیشتر اسیر وسوسه‌های شیطان خواهد شد./۱۳۰۷/پ210/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات