۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۰۱۹
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

قیام امام حسین برای هدایت بشریت به سوی سعادت ابدی شکل گرفت

قیام امام حسین برای هدایت بشریت به سوی سعادت ابدی شکل گرفت
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) امام هدایت بودند، گفت: قیام اباعبدالله(ع) در جهت نجات بشریت و هدایت مردم به سوی سعادت ابدی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سلسله جلسات «حکمرانی قرآنی و قیام امام حسین(ع)» با بیان اینکه نقطه آغاز قیام امام حسین(ع) مقابله با حکمرانی ظالمانه، طاغوتی و فرعونی یزید بود، گفت: ایشان مدل حکمرانی اسلامی را با نامه ها و سخنان و قیام خودشان به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با ظلم و احقاق حق در همه وجوه باید اجتماع مردم شکل گیرد، ادامه داد: روز قیامت گروه های مختلف مردم به همراه پیشوایانشان فراخوانده می شوند تا به اعمالی که انجام داده اند رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه امام حسین(ع) در یکی از سخنرانی هایشان فرموده اند پیشوایان مردم به دو دسته حق و باطل تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: مردمانی که به ندای امام حق و هدایت لبیک بگویند روز قیامت با پیشوای خود وارد بهشت خواهند شد و کسانی که از پیشوای ضلالت و گمراهی پیروی کنند روز جزا وارد جهنم می شوند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) امام هدایت بودند، ابراز کرد: قیام اباعبدالله(ع) در جهت نجات بشریت و هدایت مردم به سوی سعادت ابدی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه یزید امام ضلالت و گمراهی بود، از همین جهت امام حسین(ع) بنابر تکلیف الهی که داشتند در برابر حکومتش قیام کردند، عنوان کرد: قیام عاشورا در حقیقت نوعی اتمام حجت با مردم بود، زیرا مخیر شده بودند که امام هدایت یا امام ضلالت را مورد تبعیت قرار دهند./841/پ202/ق

ارسال نظرات