۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۰۴۰
حجت الاسلام رهدار:

بدون حکومت ترویج تشیع ممکن نیست

بدون حکومت ترویج تشیع ممکن نیست
اصفهان - رییس مؤسسه فتوح اندیشه گفت: اگر حکومت دینی نداشته باشیم باید در مقابل ظلم سکوت کنیم، بدون حکومت دینی مردم هم دیندار نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار رییس مؤسسه فتوح اندیشه، جمعه شب در هیأت انصارالحسین(ع) مجموعه فرهنگی شهید آیت الله بهشتی اصفهان، با اشاره به شک برخی افراد حتی مؤمنان در تشکیل حکومت اسلامی و تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: در این خصوص دو حالت را می‌توان تصور کرد، حالت اول اینکه افراد در خیابان با دیدن روحانیت تعظیم کرده و احترام ویژه برای روحانیت قائل باشند اما وقتی به اداره می‌روند دستورات خلاف شرع را عملی و اجرایی کنند.

اجرای قوانین دین مهمتر از تکریم روحانیت است

وی ادامه داد: حالت دیگر این است که با دیدن یک روحانی واکنش مثبتی نداشته باشند اما وقتی به اداره خود و به محل کار می‌روند دستورات دین که توسط روحانیت استخراج شده است را اجرا کنند، پیش از انقلاب اسلامی روحانیت محترم بود اما قوانین ضد دین بود، اکنون اما تلاش بر این بوده است که قوانین دینی جایگزین قوانین غیر دینی باشد، در حقیقت قانون اسلام باید اجرا شود نه اینکه روحانیت تکریم شود اما کسی به قوانین دین توجه نداشته باشد.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به اینکه امام علی(ع) در طول 5 سال حکومت خود بیش از 4 سال در جنگ با دشمنان بودند، اظهار کرد: نزدیک به 18 ماه جنگ صفین به طول انجامید که دو طرف 120 هزار کشته دادند و هر دو مدعی هستند لشکر اسلام هستند، حتی زن پیامبر اکرم(ص) علیه امام علی(ع) لشکر کشید، نمازشب‌خوان‌ها و سحرخیزهای خوارج هم مقابل ایشان لشکر کشی کردند، اما این به معنای این نیست که امام نباید حکومت می‌کرد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) وقتی حکومت نداشت محترم بود، اما حکومت یک ظرفیتی دارد، ذهن ما باید در مقیاس حکومت بالا بیاید. مجمع جهانی اهل بیت(ع) که یک سازمان مردم نهاد بین المللی در ایران است، تنها سازمان بین المللی است که اختیار دارد برای شیعیان جهان برنامه ریزی کند.

تبلیغ و ترویج تشیع بدون حکومت ممکن نیست

وی ادامه داد: در همین شرایط دشوار کشور، برای چهار هزار مبلغ شیعه بومی کشورهای مختلف جهان حمایت‌هایی از سوی این مجمع پرداخت می‌شود تا تشیع را در جهان گسترش دهند، اگر حکومت نداشته باشیم نمی‌توانیم چنین اقداماتی انجام دهیم، حکومت خیلی قدرت دارد و اگر حکومت نباشد دین ورزی ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه اگر حاکم بی دین باشد مردم نیز نمی‌توانند دین ورزی کنند و تبلیغ دین ممکن نیست، تصریح کرد: اگر حکومت اسلامی نباشد مردم حتی اگر بخواهند نمی‌توانند دین داری کنند، در بیش از چهل کشور دنیا به تحقیق پرداختم که ببینم بدون حکومت دینی چگونه می‌توان دینداری کرد، در نهایت به این نتیجه رسیدم که چنین کاری امکان ندارد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به شرایط غیردینی جامعه کشور مالزی، عنوان کرد: وقتی حکومت دینی نباشد مردم هم دیندار نخواهد بود، اگر حکومت دینی نباشد جلوی چشم ما مردم بی گناه و مسلمانان را قتل عام خواهند کرد و ما هرقدر هم از این بابت ناراحت باشیم امکان اعتراض نخواهیم داشت، 64 هزار مفتی در دانشگاه الأزهر جرأت نکردند به عربستان بگویند چرا در ماه رجب که ماه حرام است به یمن حمله کرد.

تمام استکبار جهانی برای نابودی نظام اسلامی همدست شده است

وی به تلاش دشمن در مقابله با نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی به منظور از بین بردن ساختار حکومتی تشیع اشاره کرد و گفت: قطعا حکومتی که ما داریم حکومت علی(ع) نیست، حکومت امام زمان(عج) هم نیست، بلکه حکومت ما مسلمانان است و در آن شخص معصوم حضور ندارد، اما حکومتی است که تمام استکبار جهانی همدست شده است تا با پول پاشی و استفاده از تکنولوژی‌های گسترده و توطئه‌های فراوان مانع گسترش و قدرت گرفتن بیشتر آن شود.

حجت الاسلام رهدار خاطرنشان کرد: انواع سم‌های روحی و فکری و معنوی توسط دشمن علیه نظام اسلامی به کار گرفته می‌شود، طبیعی است که در این بین قربانی هم داشته باشیم، وقتی پرچمی را بلند می‌کنیم اما اکثریت به سمت آن نمی‌آیند به معنای ناحق بودن نیست.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام آنچه داشت را در کربلا به میدان آورد، افزود: امام حسین(ع) تمام آنچه داشت آورد، حتی زن و بچه خود را هم با خود آورده بود، تعداد بسیار کمی به امام پیوستند، که بخشی از این تعداد هم خانواده امام و اقوام ایشان بودند، حدود 40 نفر از سپاه دشمن به امام پیوستند در حالی که توابین حداقل 5 هزار نفر بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه دنیا مقابل ما صف کشیده است دلیل بر باطل بودن ما نیست همانطور که علیه امام حسین(ع) صف کشیدند اما ایشان عین حق بود./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات