۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۲۰۴۷
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تمامی شهدا در روز قیامت به مقام حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند

تمامی شهدا در روز قیامت به مقام حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند
هرمزگان - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: به فرموده امام زین العابدین، خداوند مقامی به قمر بنی هاشم (ع) عطا کرده که همه شهدا به آن غبطه می خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در شب تاسوعای حسینی در آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) با اشاره به مقام و جایگاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در روز قیامت گفت: به فرموده حضرت زین العابدین(ع)؛ خداوند در روز محشر، مقامی به قمر بنی هاشم (ع) عطا کرده است که همه شهدا غیر از معصومین به آن غبطه می خورند.

وی افزود: با مشاهده زیارتنامه‌های ائمه اطهار، درمی یابیم که به جز دو غیر معصوم که زیارت نامه آنها از ناحیه امام معصوم وارد شده است، مابقی زیارتنامه ها ماثور نبوده و از ناحیه امام معصوم  نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه ابراز داشت: زیارت نامه حضرت ابوالفضل العباس (ع) ماثور از امام جعفرصادق (ع) است و یک زیارتنامه معمولی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه تعبیر امام صادق (ع) در زیارتنامه حضرت ابوالفضل العباس (ع) بسیار بلند است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمود که برای هر چیزی قله ای است و بالاترین قله در اسلام شهادت است که نصیب بندگان خالص خدا می شود و این مقام برای حضرت عباس علیه اسلام بالاترین مقام است.

وی با بیان اینکه مصیبت حضرت ابوالفضل(ع) برای امام حسین(ع) بسیار سخت بود، گفت: چرا که برادری مثل قمر بنی هاشم(ع) را از دست داده بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: مقام شهادت، مجاهدت، صاحب بصیرت، عبد صالح، برادر حسین(ع)، مرید ولی و امام زمان خودش همه و همه فضائل قمر منیر بنی هاشم(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه در روایات مختلف از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تعابیر والایی در خصوص فضائل اخلاقی حضرت عباس(ع) بیان شده است، افزود: حتی امام حسین(ع) خطاب به آن حضرت در روز عاشورا می فرماید «جانم به فدایت ای برادر.»

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا مجموعه‎ای از ارزش‌های انسانی و شعارهای عاشورا نیز مفاهیمی کهنه و قدیمی متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش نیست، گفت: این شعارها در شرایط فعلی جامعه نیز کاربردی است و معنا می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: در سخنرانی‎های ایام محرم؛ همه باید علاوه بر ایجاد شور حسینی در جامعه، بصیرت و معرفت عاشورایی را نیز فرا بگیریم و مروج این آموخته های خود در خصوص قیام ماندگار عاشورا در فضای مجازی و سایر رسانه‌های فراگیر باشیم./851/پ210/ب1

ارسال نظرات