۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۲۰۴۸
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم مطرح کرد؛

ولایتمداری و ولایت پذیری درس بزرگ واقعه عاشورا

ولایتمداری و ولایت پذیری درس بزرگ واقعه عاشورا
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک ولایت مداری را ز ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام دانست و گفت: ولایت پذیری درس بزرگ واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب نهم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: تمام ائمه اطهار(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند؛ اما هدایت گری امام حسین(ع) سریع تر و وسیع تر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: تمام اقشار و مذاهب برای سیدالشهدا مجالس عزادارای تشکیل می دهند، گاهی افرادی از دینداری کمی برخودار بودند؛ اما شرکت در مجالس عزای امام حسین(ع) سبب هدایت و تغییر مسیر زندگی آنها شده است.

وی به تبیین جایگاه ولایت پذیری و ولایت مداری در اسلام پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که اگر می خواهید خداوند شما را دوست بدارد به حبل الهی که همان ائمه اطهار(ع) هستند تمسک بجوید.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک اطاعت و تبعیت محض از معصومان را شرط رسیدن به هدایت الهی دانست و افزود: در پایان هر نماز بر پیامبر اسلام(ص) درود و سلام می فرستیم و از خداوند درخواست می کنیم که در برابر دستورات ایشان نیز تابع و تسلیم باشیم.

وی با بیان اینکه مردم باید از افرادی تبعیت کنند که دارای مقام عصمت باشند، بیان کرد: پس از آگاهی از جایگاه و مقام عصمت ائمه اطهار(ع)  باید تبعیت محض و بدون چون و چرا از دستوارت آن بزرگواران داشته باشیم؛ زیرا این بزرگواران همان دستورات الهی را برای امت اسلامی ترسیم می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ولایت مداری را از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام دانست و گفت: تبعیت از حاکمان و فرمانروایان غیر معصوم باید بر اساس معیارهای دینی و الهی باشد تا اینکه فرمان برداری از آنها سبب دوری از دین و مخالفت با دین نشود  و ما رابه معصیت الهی و مخالفت با دستورات ائمه اطهار(ع) نکشاند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ولایت پذیری را از مهمترین ویژگی های حضرت عباس(ع) بیان کرد و گفت: حضرت ابوالفضل(ع) تسلیم محض دستورات سیدالشهدا(ع) بود و ما نیز باید از ایشان ولایت مداری و تبعیت بیاموزیم و همواره تابع فرمان های ولایت فقیه باشیم./998/پ202/ق

ارسال نظرات