۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۱۹۱۲
عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم:

جوامع بشری دچار بحران هویت و انحرافات اجتماعی شده اند

جوامع بشری دچار بحران هویت و انحرافات اجتماعی شده اند
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه جوامع بشری دچار بحران هویت و انحرافات اجتماعی شده اند، گفت: امروزه بشر در تشخیص راه صحیح از باطل درمانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب هفتم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: هدف و رسالت انبیا نجات بشر از گمراهی و ضلالت به سوی مسیر حق و نور بوده است، اما کافران و طاغوت های جوامع بشری از نور و مسیر صحیح به سمت گمراهی راهنمایی می کردند.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا برپایی قسط و عدل و رهایی بشر از غل و زنجیرهای گمراهی و ضلالت بوده است، گفت: هر روز در نماز های خود از خداوند درخواست می کنیم که ما را به سمت راه مستقیم هدایت کنند و ما را از افرادی که مورد غضب خداوند قرار گرفته اند، جدا کنند؛ زیر ا این افراد با آگاهی و علم مسیر نادرست زندگی را انتخاب کرده و دیگران را به سمت آن دعوت خواهند کرد.

حجت اسلام بهروزی لک با بیان اینکه مکر، حلیه و فریب با بصیرت و آگاهی سازگاری ندارد، افزود: افراد با بصیرت فریب ظاهرسازهای دنیوی را نخواهند خورد و همچنین سیاستمدار اصیل باید افراد و زیر مجموعه های خود را به سمت هدف مطلوب و نهایی در مسیر الهی هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی ابراز داشت: معاویه فردی زیرک و حلیه گری بود که جامعه  را به سمت دوری از دین دعوت می کرد؛ اما یزید فردی فاسق و گمراهی بود که امام حسین(ع) و دوستداران ائمه اطهار نیز با آن بیعت نکرده و حکومت آن را نپذیرفته بودند.

وی با بیان اینکه جوامع بشری دچار بحران هویت و انحرافات اجتماعی شده اند، گفت: امروزه ماهواره، اینترنت و فضای مجازی سبب ایجاد آشفتگی و بحران هویت بشر در انتخاب معیارها و هنجارها و درماندگی انسان ها در تشخیص راه صحیح از باطل شده است.

وی با اشاره به روایاتی معتبر درباره آخر الزمان، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرموده اند در آخر الزمان معروف ها تبدیل به منکر و منکرها و گمراهی ها تبدیل به معروف خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک ابراز داشت: در آموزه های دینی و روایات ائمه اطهار بر عفاف و حجاب بسیار تأکید شده است؛ اما امروزه برخی این امر دینی را سبب عقب ماندگی جامعه توصیف می کنند و قصد پایه گذاری بدعت و گمراهی در دین دارند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه برپایی مجالس و هیات حسینی سبب افزایش و بصیرت افزایی عزادران خواهد شد، بیان کرد: عزاداران با افزایش بصیرت خود می توانند راه صحیح را مسیر نادرست تشخیص دهند و دچار شبهات و فتنه های آخرالزمان نشوند./998/پ202/ق

ارسال نظرات