۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۰۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان:

جامعه امروز نیازمند عبرت‌آموزی و فراگیری درس از قیام سیدالشهدا است

جامعه امروز نیازمند عبرت‌آموزی و فراگیری درس از قیام سیدالشهدا است
هرمزگان - حجت الاسلام مهدیان گفت: جامعه امروز علیرغم برخورداری از اینترنت و شبکه های مجازی، باز هم نیازمند عبرت آموزی و فراگیری درس از قیام سید الشهدا (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسین مهدیان در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در آستانه امامزاده سیدسلطان محمد(ع) رودان در شب تاسوعای حسینی که متبرک به نام حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) در روایتی می فرماید: «انّ للحسین فى قلوب المؤمنین محبّةً مکنونةً» هر مؤمنى که آفریده مى‌‏شود خداوند متعال محبّت حسین مرا در گِل او خمیر مى‏‌کند.

وی افزود: هنگامی که انسان، مطلبی را بر روی سنگ حکاکی می کند، به سادگی از روی سنگ پاک نمی شود این تمثیل است مانند ذکر و یاد امام حسین (ع) که  در قلوب مومنین جای دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با ذکر روایت دیگری از رسول خدا(ص) درباره جایگاه امام حسین(ع) در بین مومنین بیان کرد: «ان القتل الحسین علیه السلام حراره فی قلوب مومنین لاتبرد ابدا» از شهادت حضرت سید الشهدا ع(ع) حرارت و جوششی در قلوب مومنین ایجاد می شود که  خاموش شدنی نیست .

حجت الاسلام مهدیان  ابزار داشت: در طول تاریخ، انسان های زیادی در این کره خاکی توفیق حیات و زیستن را پیدا کردند و قیام ها و جنگ های متفاوتی به حق و یا ناحق در این دنیای فانی بنا شد. اما آنچه که از هزار و اندی سال از آن واقعه گذشته و کماکان آن حرارت، گرمی و جوشش را دارد قیام عاشورا و شهادت حضرت سید الشهدا (ع) است.

وی در ادامه اضافه کرد: ویژگی ها و خصوصیاتی در قیام امام حسین علی(ع)وجود دارد که این قیام بعد از گذشت این همه سال، کماکان نقل محافل و مجلس ما است و نام اباعبدالله و مصیبت  آل الله در صحرای کربلا، ناخودآگاه اشک در چشمان مومنین حلقه می زند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه چند مدت قبل از رسیدن به ماه محرم، همه ما و شما خود را برای حلول و ورود به این ماه و عزای سیدالشهدا  آماده می کنیم، افزود: امسال با این شرایط بوجود آمده و شیوع بیماری منحوس شاهدیم که مردم ما کماکان با رعایت تمام ضوابط و مقررات و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باز هم در عزاداری ابی عبدالله الحسین حضور پر رنگ دارند.

وی ادامه داد: مطمئنا دلیل محکمی در این واقعه و قیام وجود دارد که امروز نیز برای ما به عنوان یک سرمشق و الگو می تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد.

حجت الاسلام مهدیان گفت: جامعه امروز علیرغم برخورداری از اینترنت و شبکه های مجازی و امکانات فراوان در دسترس باز هم نیازمند عبرت آموزی و فراگیری درس از  قیام سید الشهدا (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: یکی از مسائلی که وجود سید الشهدا (ع) و قیام تاریخی آن حضرت را نمونه و ماندگار کرد هدف آن حضرت بود اگر در زندگی، هدف صحیح نداشته باشیم مطمئنا به سرمقصد نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: وجود نازنین سید الشهدا (ع) برای یک هدف مقدسی پا به عرصه قیام نهاد از همان ابتدا از مدینه منوره حرکت کرد تا به شهر مکه رسید و حج خود را نیمه تمام گذاشت و از آنجا حرکت کرد بسوی کربلا و منزلگاه های مختلفی را گذراند و افراد متفاوتی را دید و سخن های زیادی را با آن افراد داشت.

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: یک نگاهی اگر به کلام سید الشهدا (ع) در این نشست ها و برخاست ها داشته باشیم واقعه کربلا را بهتر می توان درک کرد هدف سید الشهدا (ع) را از این قیام تاریخی و الهی بیشتر درک کنیم و اضافه بر آن علت بقاء این نام و یاد از سید الشهدا (ع) است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: معامله ای که امام حسین (ع) با خدا کرد نه تنها خود باعث آگاهی مردم کرد بلکه جمعیت کثیری را نیز در جهان تا کنون  شیفته خود کرده  است./851/پ310/ب1

ارسال نظرات