۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۰۶۱
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان:

در حق طلبی ملیت و نژاد جایگاهی ندارد

در حق طلبی ملیت و نژاد جایگاهی ندارد
اصفهان - حجت الاسلام مؤمنی گفت: اگر کسی حق طلب باشد توجهی به ملیت و نژاد افراد ندارد، بلکه مسأله حق و دفاع از حق برای او مطرح است و در همه حال از حق دفاع می‌کند.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برخی افراد در فضای مجازی به ویژه در ایام محرم نسبت عزاداری امام حسین(ع) چنین شبهه می‌کنند که چه دلیلی دارد ما برای جنگ میان دو عرب در ایران اینهمه عزاداری کنیم، گفت: نخستین نکته این است که افرادی که چنین شبهاتی را مطرح می‌کنند ابتدا باید پاسخ دهند که آیا نژاد پرست هستند یا خیر.

وی در ادامه افزود: اگر کسی به دنبال نژاد پرستی است که در نهایت به دیکتاتورهایی مانند هیتلر خواهد رسید و امروزه در هیچ کجای دنیا نژاد پرستی پذیرفته شده نیست، اگر ملاک کسی حق و باطل باشد دیگر مسأله نژاد و ملیت و رنگ پوست مطرح نیست، بلکه مسأله حق و دفاع از حق و حقانیت است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه اگر حق طلب باشیم و ملاک ما حق و باطل باشد، هرکسی به دنبال مطالبه حق باشد را حمایت خواهیم کرد، گفت: کسی که حق طلب باشد بدون در نظر گرفتن مسائلی نظیر نژاد با ظلم و ستم مبارزه خواهد کرد و از حق دفاع می‌کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه اسلام می‌گوید با تقواترین شما گرامی‌ترین فرد نزد خداوند است، یکی از عوامل گسترش اسلام در جهان محسوب می‌شود. در مبارزه با ظلم و حق طلبی فرد و نژاد و ملیت مطرح نیست بلکه مسأله حق برای ما اهمیت خواهد داشت، زنده نگه داشتن شعائر مکتب عاشورا در راستای مبارزه با ظلم و کفر و ستم و دفاع از حق است و نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه تمام آزادگان و حق پرستان جهان مدافع مکتب عاشورا هستند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات