۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۲۰۶۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

لحظه لحظه نهضت عاشورا درس مردانگی، بصیرت و آزادگی است

لحظه لحظه نهضت عاشورا درس مردانگی، بصیرت و آزادگی است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: باید بتوانیم که از لحظه لحظه نهضت و مکتب عاشورا به عنوان یک شاگرد؛ درس مردانگی، بصیرت و آزادگی بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: واقعه عاشورای حسینی دارای جنبه های بسیاری است که می توان این واقعه را به یک کتاب بزرگ برای زندگی انسان تشبیه کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از زمانی که امام حسین (ع) و اهل بیتش به سمت کربلا حرکت کردند و تا روزهایی که حضرت زینب در کاخ ستم یزید سخنرانی تاریخی خود را ایراد فرمودند، می توان درس های زیادی برای زندگی و آزادگی آموخت.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید بتوانیم که از لحظه لحظه نهضت و مکتب عاشورا به عنوان یک شاگرد؛ درس مردانگی، بصیرت و آزادگی آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: امروز جامعه نیازمند مکتب حسین (ع) است، مکتبی که سعادت دنیوی و اخروی در دل آن نهفته است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود بسیاری از بسترهای معنوی را زنده کرد و از سوی دیگر درس های اخلاقی زیادی می توان از این نهضت دریافت کرد.

این استاد حوزوی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین کارهایی که امام حسین (ع) در دشت کربلا انجام داد، درس هدایت و اخلاق بود، این امام همام تا آخرین لحظه از عمر پربارشان همچنان در مسیر هدایت و درس اخلاق به بشریت حرکت کرد و همین عوامل است که بعد از گذشت نزدیک به 1400 سال هنوز این نهضت را حفظ کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: مکتب عاشورا و نهضت حسین (ع) درس های زیادی برای آموختن دارد و همه ما باید در این مکتب به عنوان راهروان راستین این امام، داشته های این نهضت جهانی را فرا گرفته و آن را در جامعه جاری کنیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در مجالس عزاداری امام حسین (ع) آنچه که بسیار مهم است، تبیین و تشریح عوامل شکل گیری نهضت عاشوراست، لذا همین مجالس عزای سیدالشهدا می تواند یک دانشگاه بزرگ برای آموختن معنویات باشد.

وی ادامه داد: عزاداران باید قبل از شور حسینی به بصیرت حسینی برسند، زیرا رسیدن به شعور حسینی زندگی هر کسی را متحول می کند و آن مدینه فاضله ای که رسول اکرم (ص) از آن نام می برد، در افکار و اعتقادات امام حسین (ع) به خوبی هویداست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: باید هیات ها و تشکل های مذهبی خود را به عنوان یک وسیله برای رشد بصیرت حسینی در جامعه اسلامی بدانند که این وظیفه ای کوچک و گذرا نیست.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: قدر این شبها و روزها را باید به خوبی بدانیم تا بتوانیم زندگی خود را در مسیر آرمان های امام حسین (ع) قرار دهیم که بی گمان سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو همین ارزشهای دینی و اسلامی است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات