۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۰۸۳
آیت الله مصباح یزدی:

محبت اهل بیت باید در رفتار ما تجلی پیدا کند

محبت اهل بیت باید در رفتار ما تجلی پیدا کند
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: وقتی انسان چیزی را دوست می دارد باید سعی کند، رفتار خود را متناسب با مقتضای محبتش تنظیم کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنرانی روز تاسوعای حسینی که از صفحات مجازی پخش شد، گفت: سعادت در دنیا و آخرت محتاج شناخت امام معصوم برای بیان تفصیل عقاید، وظایف فردی و اجتماعی مسلمان است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه همواره معرفت ملازم با انگیزه لازم برای عمل صالح نیست، عنوان کرد: وقتی انسان چیزی را دوست می دارد باید سعی کند، رفتار خود را متناسب با مقتضای محبتش تنظیم کند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: در بحث شناخت و محبت و عمل ناشی از آن منظور از شناخت امام معصوم، معرفت به امام به عنوان رهبر معصوم و مفترض الطاعه است.

وی اظهار داشت: در مواردی ممکن است فرد به مقام امام و سودمند بودن اطاعت او معرفت داشته باشد اما نه تنها محبت نداشته بلکه دشمنی امام را به دل بگیرد؛ در ماجرای غدیر خم عده ای با وجود معرفت نسبت به امیرالمومنین(ع) به علت بغض به ایشان و محرومیت از منافع شخصی کینه او را به دل گرفتند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به افرادی که در طول تاریخ با وجود محبت امام معصوم معرفت کاملی نسبت ایشان پیدا نکرده اند، ابراز کرد: از زمان پیامبر اکرم(ص) تا زمان غیبت، بسیاری وجود دارند که کوتاهی نکرده و شرایط شناخت برای آن ها حاصل نشده است؛ این افراد اگر تقصیری نداشته باشند، معذور و مستضعف هستند./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
صلی الله علیک یا ابا عبدلله
0
0
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
اجرتان با سید شهدا. التماس دعا.
0
0
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
عالی بود مباحث معرفتی استاد علامه مصباح را بیشتر منتشر نمایید.
ما واقعا ملت امام حسینیم و دیگر هیچ.
0
0