۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۰۸۴
استاد حوزه علمیه:

آشنایی با مکتب عاشورا بر مداحی و روضه خوانی مقدم است

آشنایی با مکتب عاشورا بر مداحی و روضه خوانی مقدم است
کرمانشاه - حجت الاسلام صابری گفت: آن چیزی که بر مداحی ها و روضه خوانی ها مقدم است، آشنا ساختن جوانان با مکتب عاشورا است.

حجت الاسلام رحمان صابری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بیان کرد: عاشورا برای همه مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان دانشگاهی بزرگ است که درس های مختلفی همانند بصیرت، تقوا و هدایت در آن تدریس می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: با این وجود باید اذعان کرد که هنوز بسیاری از ما به ماهیت بزرگ مکتب عاشورا پی نبرده ایم، لذا شناخت این مکتب برای هر مسلمانی یک نیاز حیاتی است.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: در مکتب امام حسین (ع) آموزه هایی دیده می شود که بی شک تاسی عملی به این آموزه ها مدینه فاضله ای که رسول اکرم (ص) و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام از آن سخنان می گفتند، برای ما ایجاد خواهد کرد، لذا برای نسل های جوان ما امروز آشنایی با این مکتب نه تنها یک نیاز می باشد، بلکه یک اولویت بسیار مهم و حیاتی است.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه جریان های زیادی وجود دارند که به دنبال تحریف نهضت امام حسین (ع) هستند، گفت: متاسفانه در قلب خود اسلام گروه ها و جریان های کاملا منحرفی وجود دارند که دست به هر کاری می زنند که قیام امام حسین (ع) را به نوعی به سمت و سوی خاصی یا مصادره کنند یا اینکه اصل این رویداد تاریخی در اسلام را کاملا تحریف کنند.

وی تاکید کرد: شایسته است که علما و خطبا از ظرفیت های این شب ها و روزها که شاهد برپایی مجالس عزای حسینی هستیم، برای آشنا ساختن نسل های جوان این انقلاب با مکتب عاشورا نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: چرا یک جوان مسلمان و شیعه نباید از ماهیت وجودی امامش اطلاع داشته باشد؟!، ولی زندگی نامه فلان بازیگر و یا ورزشکار را به صورت کامل حفظ باشد؟! این نشان می دهد که همه ما در این باره کوتاهی کرده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی شک زمانی که جوان مسلمان، ایرانی و شیعه با بینش سیاسی و دینی امام حسین (ع) آشنا شود نه تنها شاهد کاهش چشمگیر و خیره کننده ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود، بلکه تحولی شگرف در زندگی همه ایجاد می شود و آن زمان می توانیم با افتخار بگوییم ما حسینی هستیم.

وی اظهار داشت: بنابراین آن چیزی که بر مداحی ها و روضه خوانی ها مقدم است، آشنا ساختن جوانان با مکتب عاشورا است، تا زمانی که جوان ما به شعور حسینی نرسد، شور حسینی به کار او نمی آید، لذا باید اولویت ها را به خوبی تشخیص دهیم.

حجت الاسلام صابری گفت: اگر در این میدان نتوانیم که ماهیت واقعی اسلام و ارزش های دینی همانند مکتب عاشورا را تبیین کنیم، بی شک دشمن به میل خود خواسته های خویش را به خورد افکار جوان مسلمان می دهد و عملا تفسیری وارونه از مکتب عاشورا و اهل بیت علیهم السلام در اذهان جوانان ما القا می کند که این امر صدها بار خطرناک تر از حمله نظامی و ... است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: جوانان باید بدانند چرا امام حسین (ع) و اهل بیتش علیرغم اینکه از سرنوشت شان به خوبی خبر داشتند پا به صحرای سوزان کربلا گذاشتند؟! جوان مسلمان و شیعه باید بداند چرا امام حسین (ع) در برابر یزید ایستاد؟! بنابراین همه کسانی که به نوعی با مساله فرهنگ و دین در ارتباط هستند در این باره مسؤول هستند و در آخرت باید پاسخگوی کم کاری های خود در این زمینه باشند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کسب معرفت تکوینی به امام معصوم(ع)، برکات بی شماری دارد و موجب قرب به خداوند متعال و کمال نفس می شود.
0
0
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کسب معرفت تکوینی به امام معصوم(ع)، برکات بی شماری دارد و موجب قرب به خداوند متعال و کمال نفس می شود.
0
0